Karolína Melná milovala malbu a vše, co se s ní spojovalo. Ovšem styl La Bell pro ní doposud byl značným oříškem. Spočíval v jednom tahu štětcem a ten pak na plátně měl vytvořit určitý mistrovský kousek. Jak zvláštní!
Karolína jinak se štětcem uměla dělat hotové divy, pod její taktovkou se během pouhé hodiny na plátně skvěly hrady, zámky, zahrady, lesy, parky aleje… prostě vše možné, nač si člověk dokázal během pár minut vzpomenout. Ale dokázat něco z toho, co tu bylo jmenováno, během pár vteřin a jedním tahem štětcem, to se považovalo za umění všech umění.
Karolína se svému koníčku, tedy malbě, věnovala od raného dětství, od svých tří let. A hned si získala velikou popularitu. Zázračné dítě! Ano, tak se jí přezdívalo. V již tak útlém věku dosáhla všeho, čeho se nejeden jiný slavný umělec snažil dosáhnout celý svůj život. A mnohdy třeba i bezúspěšně! Um Karolíně přinesl slávu, peníze, popularitu. Byla zvána na různé prominentní večírky, do VIP salonků, hlásili se k ní významné osobnosti z různých uměleckých i těch neuměleckých branží.
Jenže styl La Bell byl najednou všude v módě a Karolína se začala obávat o svůj vlastní umělecký dar. A to dvojnásobně! Gabriela Kvilná, hlavní představitelka stylu La Bell, byla nejen jeho nejúspěšnější představitelkou, ale navíc se navenek chovala jako ta největší nafoukaná frajerka. Karolína z jejích úst tak byla pomlouvána takřka na každém kroku, těžko se jí tedy dostávalo ze spárů pomluv namyšlené sokyně.
A přece! Do Karolínina života náhle zasáhla dívka jménem Anna Janotová. Ta celé dny jen ležela v posteli, neboť neměla jinou možnou volbu. Je velice posmutnělé, když někdo celé dny jen leží v posteli a svět kolem sebe pozoruje pouze z okna. Ale s Karolínou jako by toto Anna přestala pociťovat a její vrozené umění jí znovu dávalo chuť naplno žít. Společně vymýšlely povídky a Karolína k nim i kresby. Hlavní náplní se staly dopisy posílané početným zástupem zvířecí říše a to jedné dívce, která je nemohla na jejich cestách následovat.
Avšak kresby záhy naznačily něco jiného, tedy že na plátně je možné učinit změnu. A tak již dopisy nechodily na adresu jedné bezvládně ležící dívky, ale bylo tomu přesně naopak… ona dívka se stala jejich nedílnou součástí a s početnou zvířecí říši tak procestovala nejeden kraj.
Karolíně to dodávalo nové sebevědomí. A dokonce styl La Bell jí již za nějaký ten měsíc nečinil takové problémy. A za rok, za vydatné podpory Anny, už v něm Gabriele Karolína dokázala statně konkurovat. To vše díky dívce, která se dál rozhodla bojovat se svým handicapem, dívce, jež za oknem svého pokoje uměla vidět víc než jen to, co pouhé dvě obyčejné lidské oči. Prostě jeden celý svět a s ním i svůj vlastní happyend.
-
Nejnovější příspěvky
Rubriky
- City Means (214)
- City Means – město plné rozmanitostí (14)
- City Means V – Město plné zázraků (17)
- Flying antasy (15)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče (27)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče – ucelený příběh (28)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče – závěrečný epilog (3)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) (35)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) – ucelený příběh (36)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) – závěrečný epilog (5)
- Melodické pochutiny Martina Jabkeniče (36)
- Melodické pochutiny Martina Jabkeniče – ucelený příběh (36)
- Mix (179)
- Povídky (50)
- Mé magnetické pole (21)
- Tygr nechce být agresivní (29)
- Problematické navázanky Martina Jabkeniče (7)
- Psanec Vandy Harden (28)
- Trnité růží (30)
- Výzvěnky fejetonkové aneb zápisníček jednoho autora (27)
- Zpravodaj (35)
Nejnovější komentáře
Nové kapitoly mailem
Archivy
- Listopad 2024 (3)
- Říjen 2024 (4)
- Září 2024 (5)
- Srpen 2024 (4)
- Červenec 2024 (5)
- Červen 2024 (4)
- Květen 2024 (4)
- Duben 2024 (5)
- Březen 2024 (1)
- Únor 2024 (8)
- Leden 2024 (10)
- Prosinec 2023 (5)
- Listopad 2023 (9)
- Říjen 2023 (9)
- Září 2023 (8)
- Srpen 2023 (9)
- Červenec 2023 (9)
- Červen 2023 (8)
- Květen 2023 (5)
- Duben 2023 (4)
- Březen 2023 (4)
- Únor 2023 (4)
- Leden 2023 (5)
- Prosinec 2022 (4)
- Listopad 2022 (4)
- Říjen 2022 (5)
- Září 2022 (4)
- Srpen 2022 (5)
- Červenec 2022 (4)
- Červen 2022 (4)
- Květen 2022 (5)
- Duben 2022 (4)
- Březen 2022 (4)
- Únor 2022 (4)
- Leden 2022 (5)
- Prosinec 2021 (5)
- Listopad 2021 (6)
- Říjen 2021 (8)
- Září 2021 (9)
- Srpen 2021 (9)
- Červenec 2021 (8)
- Červen 2021 (9)
- Květen 2021 (9)
- Duben 2021 (8)
- Březen 2021 (10)
- Únor 2021 (8)
- Leden 2021 (8)
- Prosinec 2020 (9)
- Listopad 2020 (9)
- Říjen 2020 (8)
- Září 2020 (9)
- Srpen 2020 (8)
- Červenec 2020 (4)
- Červen 2020 (5)
- Květen 2020 (4)
- Duben 2020 (4)
- Březen 2020 (5)
- Únor 2020 (4)
- Leden 2020 (4)
- Prosinec 2019 (5)
- Listopad 2019 (4)
- Říjen 2019 (4)
- Září 2019 (5)
- Srpen 2019 (4)
- Červenec 2019 (5)
- Červen 2019 (4)
- Květen 2019 (4)
- Duben 2019 (5)
- Březen 2019 (4)
- Únor 2019 (4)
- Leden 2019 (4)
- Prosinec 2018 (5)
- Listopad 2018 (4)
- Říjen 2018 (5)
- Září 2018 (4)
- Srpen 2018 (4)
- Červenec 2018 (5)
- Červen 2018 (4)
- Květen 2018 (4)
- Duben 2018 (5)
- Březen 2018 (4)
- Únor 2018 (4)
- Leden 2018 (5)
- Prosinec 2017 (4)
- Listopad 2017 (4)
- Říjen 2017 (5)
- Září 2017 (4)
- Srpen 2017 (4)
- Červenec 2017 (5)
- Červen 2017 (4)
- Květen 2017 (5)
- Duben 2017 (4)
- Březen 2017 (4)
- Únor 2017 (4)
- Leden 2017 (5)
- Prosinec 2016 (4)
- Listopad 2016 (4)
- Říjen 2016 (5)
- Září 2016 (4)
- Srpen 2016 (5)
- Červenec 2016 (4)
- Červen 2016 (4)
- Květen 2016 (5)
- Duben 2016 (4)
- Březen 2016 (4)
- Únor 2016 (5)
- Leden 2016 (4)
- Prosinec 2015 (4)
- Listopad 2015 (5)
- Říjen 2015 (4)
- Září 2015 (4)
- Srpen 2015 (5)
- Červenec 2015 (4)
- Červen 2015 (4)
- Květen 2015 (4)
- Duben 2015 (4)
- Březen 2015 (5)
- Únor 2015 (4)
- Leden 2015 (6)
- Prosinec 2014 (5)
- Listopad 2014 (4)
- Říjen 2014 (4)
- Září 2014 (5)
- Srpen 2014 (4)
- Červenec 2014 (4)
- Červen 2014 (5)
- Květen 2014 (4)
- Duben 2014 (4)
- Březen 2014 (4)
- Únor 2014 (4)
- Leden 2014 (4)
- Prosinec 2013 (5)
- Listopad 2013 (4)
- Říjen 2013 (4)
- Září 2013 (5)
- Srpen 2013 (4)
- Červenec 2013 (5)
- Červen 2013 (4)
- Květen 2013 (4)
- Duben 2013 (5)
- Březen 2013 (1)
- Únor 2013 (4)
- Leden 2013 (4)
- Prosinec 2012 (5)
- Listopad 2012 (5)
- Říjen 2012 (5)
- Září 2012 (4)
- Srpen 2012 (4)
- Červenec 2012 (5)
- Červen 2012 (4)
- Květen 2012 (4)
- Duben 2012 (6)
- Březen 2012 (4)
- Únor 2012 (5)
- Leden 2012 (10)
- Prosinec 2011 (9)
- Listopad 2011 (4)
- Říjen 2011 (5)
- Září 2011 (5)
- Srpen 2011 (7)
- Červenec 2011 (5)
- Červen 2011 (7)
- Květen 2011 (3)
Základní informace
Další jedna z těch Vladimírových klasických nenásilných povídek. Jakýsi další manifest proti Americe a jejím thrilerům. Namísto Vivian hrající na violoncello Karollína Melná věnující se malbě. Namísto Jessicy, které se velectěná Vivian hodlala zbavit kvůli takové maličkosti jako zabouchnutí se do jejího přítele, Anna Janotová. Místo mordu se tak dosáhlo kýženého přátelství na život a na smrt.
Lukáš Trejbal se mě kdysi ptal, jestli by nestačilo prostě zapískat pod oknem, a ejhle, tady jako by na ten způsob něco takového bylo možné.
I přesto jako by tato povídka vzbuzovala jistou míru na první pohled nenápadné kontroverze.
“Jakási Anna Janotová, nebyla to náhodou ta holčina, co jí napadl jistý muž, pak znásilnil kdesi v lese a nakonec zakopal hluboko pod zem? Byly toho plné noviny a také televize,” vyptával jsem se onehdy Vladimíra, když mi tuto povídku poslal.
“Aha, o tomhle já nic nevím, Tome,” dušoval se onehdy Vladimír a pak mi psal: “Promiňte, asi již vím, o co kráčí, avšak já svá díla zásadně nepřepisuji, to už by v nich nebyl ten pravý duch. Navíc, v mém případě nikdo nikoho nemučí ani nevraždí.”
A já onehdy odpovídal: “To nevadí, stejně tahle vize nápadné podobnosti napadla pouze mě, nikdo to řešit stejně nebude, neboť tohle je blok a ne noviny či televize (načež ve Střepinách a pořadu 168 mají stejně jiné starosti anezajímá je, kdo je to ten Tom Patrick či Vladimír).”
“No jen aby,” zapochyboval onehdy Vladimír, ale pak dal na má slova a nechal tuto devátou povídku v původním znění.
Vám možná zase přijde krátká, lascivní, avšak Vladimír říká: “Víte, Tome, já neholduji nějakým převratným pasážím, dávám přednost těm kratším, a snad… při troše té představivosti jedno menší přátelství neurazí.”
Leč i já si pak povzdechnu: “Kéž by byl k dispozici ten živý obraz s nějakou podmanivou hudbou?”
A Vladimír následně pochlebuje: “Jo jo, zvuky violoncella jsou krásné, ale o tom zase z mé strany někdy příště.”
A tak Tygr opět odolal agresi a stal se tím hodným.