Do kterých z těch dveří míníš vstoupit Anno Pálavská? Dobře si svou volbu rozmysli, neboť pak je na litování již pozdě. Jak někdy málo postačí, aby člověk udělal pouhý jeden špatný krok. Co myslíte, jak tento problém nakonec vyřešila ona dívka? Zde záleží na mém aktuálním pocitu a ten bohužel nehýří pozitivem. A tak se ona Anna místo v zahradě růží ocitá v temné místnosti.
Když byste toto někomu líčili, pravděpodobně by se ten dotyčný nečervenal hrůzou, možná by se jen pousmál, následně pokrčil romány a zalezl zpátky do křesla ke své lahvince červeného. Avšak má Anna má pocit zcela jiný. Zmocňuje se jí strach, to když se dveře za ní slyšitelně zavírají, v zámku zachrastí klíč a všude kolem je pořád přítomna jen ta černá temnota, skrz kterou není nic vidět. A vy, kdybyste byli přítomni v mé kůži, byste opět měli nutkání vnutit se do přízně onoho v křesle pohodlně usazeného příbuzného a dát mu najevo obavy ohledně jisté dívky, momentálně se nacházející kdesi v uzavřeném prostoru, neboť v něm náhle klopýtá o shod, po němž následuje pád. Jenže docílíte jen toho, že ten, co sedí v křesle a popíjí v něm svou lahvinku červeného, se na vás nerudně utrhne, co on s tím má jako co dělat, a ať ho tedy necháte na pokoji.
A tak to uděláte a raději se odklidíte do vedlejší místnosti, v níž pro změnu nikdo přítomen není. Jenže ani tam klid nenacházíte, načež máte ten neblahý pocit, že v ní nejste sami, neboť před svýma očima jako byste viděli, jak ta vaše Anna skučí bolestí. To už tak bývá, pokud někdo spadne z několika set metrové výšky a narazí hlavou o podlahu, z čehož jasně vyplývá, že onou neosvětlenou místností musí být půda.
A tak neváháte a běžíte nazpět do vedlejšího pokoje sdělit tuto novou zprávu svému příbuznému, ovšem v tomto případě sami máte co dělat, abyste se vyhnuli nepříjemnému čelnímu nárazu, to když je po vás z jeho strany hozena ona lahvinka červeného. A tak vám už nezbývá nic jiného než přestat marnit čas v přítomnosti vašeho příbuzného i v té vedlejší místnosti a raději zabřednete někam, kde na vás dýchne alespoň trocha toho klidu – třeba do ložnice, kde vždy máte po ruce nějaké ty prášky na spaní, co by dle instrukcí na etiketě měly zabrat do pár minut.
Jenže „kdosi tam nahoře“ jako by to tušil, takže než prášky definitivně zaberou, aby pohřbily i ten nejméně nápadný sen, vy sami máte živé vidiny, jak „kdosi „tam nahoře na té půdě“, z níž se mezitím vyklubal sklep, přichází ke zcela bezvládné dívce v bezvědomí se zmítající na podlaze s nůžkami v ruce, pokleká k ní a ustřihává jím jí cop. Ovšem než si to plně stačíte uvědomit a vyvodíte z toho nějaké konkrétní závěry, upadáte do nicoty.
„Sláva“ zvolalo by v takové chvíli nejspíš vaše podvědomí, i tak vám to však nebude vůbec nic platné. Sotva usnete, pocítí vaše tělo třesot. Ten nemá na svědomí nikdo jiný než váš příbuzný. A když konečně přijdete k sobě, dozvíte se od něj krutou nepravdu o tom, že jste ďábel, neboť vašemu příbuznému před chvilkou kdosi telefonoval, že jeho drahou polovičku našli mrtvou s proříznutým hrdlem na jakési neosvětlené ulici. A to teprve máte co vysvětlovat. Ovšem už ne pouze svému příbuznému, nýbrž celé řadě dalších lidí, které osobně neznáte, ale v podstatě o nich leccos víte, neboť jsou příslušníky bezpečnosti.
Start do nového dne tak pro vás nezačíná nijak oslnivě. Anna Pálavská, která vás provázela celým vaším včerejším večerem, už o sobě nedává vědět (pravděpodobně možná i proto, že sama již nejeví známky života), načež objasňování faktu, že jinak nemáte pravidelné předtuchy a tato tedy byla vaší úplně první, se rovněž příliš obhajovat navenek nedaří. Jaké to pak bývá smutné zjištění, když pak vyjde najevo, že i váš příbuzný může mít halucinace – nikoliv ze stresu, jako tomu bylo u vás, nýbrž z lahvinky červeného.
A pak že se zázraky nedějí. Ale vyprávějte to vy i váš příbuzný policejním příslušníkům, kteří si to vše dle tradice nakonec špatně vyloží, neboť zrovna není Apríla, nýbrž Valentýna.
Kéž by tak alespoň jedna z těch policejních složek dostála vtipům o své hlouposti, pomýšlíte v duchu, leč ono tomu tak žel bohužel není.
A stejně tak není důvod v pokračování této historky, neboť se její pokračování zkrátka a dobře nikdy nepodaří dochovat. Tak už to zkrátka a dobře u lidí, co při jejím líčení v hostinci U tří lahváčů při lahvince červeného usnou, prostě bývá, neboť z daného spánku není možného zpětného návratů na tento náš svět. Ostatně, zdejší hostinská, Anna Pálavská, za ta léta o tom ví svoje.
-
Nejnovější příspěvky
Rubriky
- City Means (214)
- City Means – město plné rozmanitostí (14)
- City Means V – Město plné zázraků (17)
- Flying antasy (15)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče (27)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče – ucelený příběh (28)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče – závěrečný epilog (3)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) (35)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) – ucelený příběh (36)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) – závěrečný epilog (5)
- Melodické pochutiny Martina Jabkeniče (36)
- Melodické pochutiny Martina Jabkeniče – ucelený příběh (36)
- Mix (179)
- Povídky (50)
- Mé magnetické pole (21)
- Tygr nechce být agresivní (29)
- Problematické navázanky Martina Jabkeniče (11)
- Psanec Vandy Harden (28)
- Trnité růží (30)
- Výzvěnky fejetonkové aneb zápisníček jednoho autora (27)
- Zpravodaj (35)
Nejnovější komentáře
Nové kapitoly mailem
Archivy
- Prosinec 2024 (3)
- Listopad 2024 (4)
- Říjen 2024 (4)
- Září 2024 (5)
- Srpen 2024 (4)
- Červenec 2024 (5)
- Červen 2024 (4)
- Květen 2024 (4)
- Duben 2024 (5)
- Březen 2024 (1)
- Únor 2024 (8)
- Leden 2024 (10)
- Prosinec 2023 (5)
- Listopad 2023 (9)
- Říjen 2023 (9)
- Září 2023 (8)
- Srpen 2023 (9)
- Červenec 2023 (9)
- Červen 2023 (8)
- Květen 2023 (5)
- Duben 2023 (4)
- Březen 2023 (4)
- Únor 2023 (4)
- Leden 2023 (5)
- Prosinec 2022 (4)
- Listopad 2022 (4)
- Říjen 2022 (5)
- Září 2022 (4)
- Srpen 2022 (5)
- Červenec 2022 (4)
- Červen 2022 (4)
- Květen 2022 (5)
- Duben 2022 (4)
- Březen 2022 (4)
- Únor 2022 (4)
- Leden 2022 (5)
- Prosinec 2021 (5)
- Listopad 2021 (6)
- Říjen 2021 (8)
- Září 2021 (9)
- Srpen 2021 (9)
- Červenec 2021 (8)
- Červen 2021 (9)
- Květen 2021 (9)
- Duben 2021 (8)
- Březen 2021 (10)
- Únor 2021 (8)
- Leden 2021 (8)
- Prosinec 2020 (9)
- Listopad 2020 (9)
- Říjen 2020 (8)
- Září 2020 (9)
- Srpen 2020 (8)
- Červenec 2020 (4)
- Červen 2020 (5)
- Květen 2020 (4)
- Duben 2020 (4)
- Březen 2020 (5)
- Únor 2020 (4)
- Leden 2020 (4)
- Prosinec 2019 (5)
- Listopad 2019 (4)
- Říjen 2019 (4)
- Září 2019 (5)
- Srpen 2019 (4)
- Červenec 2019 (5)
- Červen 2019 (4)
- Květen 2019 (4)
- Duben 2019 (5)
- Březen 2019 (4)
- Únor 2019 (4)
- Leden 2019 (4)
- Prosinec 2018 (5)
- Listopad 2018 (4)
- Říjen 2018 (5)
- Září 2018 (4)
- Srpen 2018 (4)
- Červenec 2018 (5)
- Červen 2018 (4)
- Květen 2018 (4)
- Duben 2018 (5)
- Březen 2018 (4)
- Únor 2018 (4)
- Leden 2018 (5)
- Prosinec 2017 (4)
- Listopad 2017 (4)
- Říjen 2017 (5)
- Září 2017 (4)
- Srpen 2017 (4)
- Červenec 2017 (5)
- Červen 2017 (4)
- Květen 2017 (5)
- Duben 2017 (4)
- Březen 2017 (4)
- Únor 2017 (4)
- Leden 2017 (5)
- Prosinec 2016 (4)
- Listopad 2016 (4)
- Říjen 2016 (5)
- Září 2016 (4)
- Srpen 2016 (5)
- Červenec 2016 (4)
- Červen 2016 (4)
- Květen 2016 (5)
- Duben 2016 (4)
- Březen 2016 (4)
- Únor 2016 (5)
- Leden 2016 (4)
- Prosinec 2015 (4)
- Listopad 2015 (5)
- Říjen 2015 (4)
- Září 2015 (4)
- Srpen 2015 (5)
- Červenec 2015 (4)
- Červen 2015 (4)
- Květen 2015 (4)
- Duben 2015 (4)
- Březen 2015 (5)
- Únor 2015 (4)
- Leden 2015 (6)
- Prosinec 2014 (5)
- Listopad 2014 (4)
- Říjen 2014 (4)
- Září 2014 (5)
- Srpen 2014 (4)
- Červenec 2014 (4)
- Červen 2014 (5)
- Květen 2014 (4)
- Duben 2014 (4)
- Březen 2014 (4)
- Únor 2014 (4)
- Leden 2014 (4)
- Prosinec 2013 (5)
- Listopad 2013 (4)
- Říjen 2013 (4)
- Září 2013 (5)
- Srpen 2013 (4)
- Červenec 2013 (5)
- Červen 2013 (4)
- Květen 2013 (4)
- Duben 2013 (5)
- Březen 2013 (1)
- Únor 2013 (4)
- Leden 2013 (4)
- Prosinec 2012 (5)
- Listopad 2012 (5)
- Říjen 2012 (5)
- Září 2012 (4)
- Srpen 2012 (4)
- Červenec 2012 (5)
- Červen 2012 (4)
- Květen 2012 (4)
- Duben 2012 (6)
- Březen 2012 (4)
- Únor 2012 (5)
- Leden 2012 (10)
- Prosinec 2011 (9)
- Listopad 2011 (4)
- Říjen 2011 (5)
- Září 2011 (5)
- Srpen 2011 (7)
- Červenec 2011 (5)
- Červen 2011 (7)
- Květen 2011 (3)
Základní informace
Tohle je prostě typický Vladimír! To příjmení PÁLAVSKÁ už u něj za ten jeho tvůrčí čas stačilo zdomácnět či takřka zlidovět. Nejedna jeho postava mu neunikla. Vladimíra opět přepadaly jisté neduhy a tak se z nich vypsal, neboť když on to dle svých slov udělá, v něčem se mu uleví. No a pak už jen hledá někoho, komu by své teze mohl převyprávět. Paradoxně jsem to opět já, člověk, kterému mnohdy dělá potíže dopídit se tečky na konci věty, neboť…
“Živý obraz je prostě živý obraz a dá se udat coby předmět doličný, když ostatní pochybovači pochybují,” dodává za mě Vladimír. “Ano, tohle zavedené zase já vím o vás.”
“Nuže dobrá, tentokrát bych jistou vizi živého obrazu měl,” míním. “Tak trochu mi tato vaše povídka připomíná asi patnáct let starou snovou horror story o tom, jak se mě jisté ruce snažily vměstnat do zdi. A to po dvě noci za sebou.
“To jsem to zase sepsal příliš ponuře?” ptá se Vladimír.
“No rozhodně z toho příliš pozitiva nečiší, i když je tam obsažena jistá dávka černého humoru.”
Ovšem i vy, vážení čtenáři, můžete do rubriky komentářů přidat svůj osobní názor!!!