Naďa postávala ve vaně. Jako každý jiný večer se nerušeně snažila věnovat hygieně. A pak zčistajasna na rameni pocítila ruku. Otočila se a zjistila, že v koupelně již není sama. Před ní tam postávala zcela cizí žena.
„Mohla bych se k tobě připojit?“
Aniž by Naďa odpověděla, žena ze sebe shodila župan a nahá k ní vstoupila do vany.
„Podala bys mi prosím tu modrou houbu?“ požádala neznámá žena Naďu a ta jí opět bez mrknutí oka vyhověla. „Děkuji.“
„Á, slečinky se koupu?“
To do místnosti právě vešel voják.
Ani tento další úkaz nebyl pro Naďu nijak zvlášť neobvyklý. Vždyť byla válka a za ní se Nadě přihodila již celá jiná řada daleko podivuhodnějších věcí.
„To nemáte nic jiného na práci než očumovat nahaté ženské?“ dala o sobě vědět žena, o níž Naďa nevěděla vůbec nic.
„Dejme tomu, že momentálně má můj oddíl přestávku,“ chvástal se muž a bez vyzvání si sám udělal pohodlí v jednom z pochroumaných křesel a zapálil si cigaretu.
„Tady v domě se nekouří,“ poznamenala neznámá žena dřív než to samé stačila vyřknout Naďa. Ta skutečně neměla ráda pach cigaret, dělalo se jí po něm mdlo.
Voják si domluvit ale nenechal. „Ale no tak, slečinky, trocha páry ještě člověka nezabila,“ chvástal se dál, načež si dopřával stále luxusnější pohodlí, to když si ke křeslu přitáhl pohovku a natáhl si přes ní nohy.
„Koleduješ si, vojáčku,“ konstatovala žena.
A pak vojáka na židli zničehonic pohltily plameny a on v křesle celý vzplál.
-
Nejnovější příspěvky
Rubriky
- City Means (214)
- City Means – město plné rozmanitostí (14)
- City Means V – Město plné zázraků (17)
- Flying antasy (15)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče (27)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče – ucelený příběh (28)
- Jádro jakosti Martina Jabkeniče – závěrečný epilog (3)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) (35)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) – ucelený příběh (36)
- Martin Jabkenič (sbírka básní) – závěrečný epilog (5)
- Melodické pochutiny Martina Jabkeniče (36)
- Melodické pochutiny Martina Jabkeniče – ucelený příběh (36)
- Mix (179)
- Povídky (50)
- Mé magnetické pole (21)
- Tygr nechce být agresivní (29)
- Problematické navázanky Martina Jabkeniče (11)
- Psanec Vandy Harden (28)
- Trnité růží (30)
- Výzvěnky fejetonkové aneb zápisníček jednoho autora (27)
- Zpravodaj (35)
Nejnovější komentáře
Nové kapitoly mailem
Archivy
- Prosinec 2024 (3)
- Listopad 2024 (4)
- Říjen 2024 (4)
- Září 2024 (5)
- Srpen 2024 (4)
- Červenec 2024 (5)
- Červen 2024 (4)
- Květen 2024 (4)
- Duben 2024 (5)
- Březen 2024 (1)
- Únor 2024 (8)
- Leden 2024 (10)
- Prosinec 2023 (5)
- Listopad 2023 (9)
- Říjen 2023 (9)
- Září 2023 (8)
- Srpen 2023 (9)
- Červenec 2023 (9)
- Červen 2023 (8)
- Květen 2023 (5)
- Duben 2023 (4)
- Březen 2023 (4)
- Únor 2023 (4)
- Leden 2023 (5)
- Prosinec 2022 (4)
- Listopad 2022 (4)
- Říjen 2022 (5)
- Září 2022 (4)
- Srpen 2022 (5)
- Červenec 2022 (4)
- Červen 2022 (4)
- Květen 2022 (5)
- Duben 2022 (4)
- Březen 2022 (4)
- Únor 2022 (4)
- Leden 2022 (5)
- Prosinec 2021 (5)
- Listopad 2021 (6)
- Říjen 2021 (8)
- Září 2021 (9)
- Srpen 2021 (9)
- Červenec 2021 (8)
- Červen 2021 (9)
- Květen 2021 (9)
- Duben 2021 (8)
- Březen 2021 (10)
- Únor 2021 (8)
- Leden 2021 (8)
- Prosinec 2020 (9)
- Listopad 2020 (9)
- Říjen 2020 (8)
- Září 2020 (9)
- Srpen 2020 (8)
- Červenec 2020 (4)
- Červen 2020 (5)
- Květen 2020 (4)
- Duben 2020 (4)
- Březen 2020 (5)
- Únor 2020 (4)
- Leden 2020 (4)
- Prosinec 2019 (5)
- Listopad 2019 (4)
- Říjen 2019 (4)
- Září 2019 (5)
- Srpen 2019 (4)
- Červenec 2019 (5)
- Červen 2019 (4)
- Květen 2019 (4)
- Duben 2019 (5)
- Březen 2019 (4)
- Únor 2019 (4)
- Leden 2019 (4)
- Prosinec 2018 (5)
- Listopad 2018 (4)
- Říjen 2018 (5)
- Září 2018 (4)
- Srpen 2018 (4)
- Červenec 2018 (5)
- Červen 2018 (4)
- Květen 2018 (4)
- Duben 2018 (5)
- Březen 2018 (4)
- Únor 2018 (4)
- Leden 2018 (5)
- Prosinec 2017 (4)
- Listopad 2017 (4)
- Říjen 2017 (5)
- Září 2017 (4)
- Srpen 2017 (4)
- Červenec 2017 (5)
- Červen 2017 (4)
- Květen 2017 (5)
- Duben 2017 (4)
- Březen 2017 (4)
- Únor 2017 (4)
- Leden 2017 (5)
- Prosinec 2016 (4)
- Listopad 2016 (4)
- Říjen 2016 (5)
- Září 2016 (4)
- Srpen 2016 (5)
- Červenec 2016 (4)
- Červen 2016 (4)
- Květen 2016 (5)
- Duben 2016 (4)
- Březen 2016 (4)
- Únor 2016 (5)
- Leden 2016 (4)
- Prosinec 2015 (4)
- Listopad 2015 (5)
- Říjen 2015 (4)
- Září 2015 (4)
- Srpen 2015 (5)
- Červenec 2015 (4)
- Červen 2015 (4)
- Květen 2015 (4)
- Duben 2015 (4)
- Březen 2015 (5)
- Únor 2015 (4)
- Leden 2015 (6)
- Prosinec 2014 (5)
- Listopad 2014 (4)
- Říjen 2014 (4)
- Září 2014 (5)
- Srpen 2014 (4)
- Červenec 2014 (4)
- Červen 2014 (5)
- Květen 2014 (4)
- Duben 2014 (4)
- Březen 2014 (4)
- Únor 2014 (4)
- Leden 2014 (4)
- Prosinec 2013 (5)
- Listopad 2013 (4)
- Říjen 2013 (4)
- Září 2013 (5)
- Srpen 2013 (4)
- Červenec 2013 (5)
- Červen 2013 (4)
- Květen 2013 (4)
- Duben 2013 (5)
- Březen 2013 (1)
- Únor 2013 (4)
- Leden 2013 (4)
- Prosinec 2012 (5)
- Listopad 2012 (5)
- Říjen 2012 (5)
- Září 2012 (4)
- Srpen 2012 (4)
- Červenec 2012 (5)
- Červen 2012 (4)
- Květen 2012 (4)
- Duben 2012 (6)
- Březen 2012 (4)
- Únor 2012 (5)
- Leden 2012 (10)
- Prosinec 2011 (9)
- Listopad 2011 (4)
- Říjen 2011 (5)
- Září 2011 (5)
- Srpen 2011 (7)
- Červenec 2011 (5)
- Červen 2011 (7)
- Květen 2011 (3)
Základní informace
“A voják na židli celý vzplál. Velice ironicky nečekaně podaný závěr,” konstatoval jsem poté, co mi Vladimír poslal tuto kratičkou povídku. Ve skutečnosti jsem však samozřejmě věděl, co ho k onomu závěru vedlo. To jsme jednoho bouřlivého večera listovali Almanachem tajemna a vedle těch nekonečných portergeistů narazili na ženu, které se něco takového přihodilo. Prostě se zničehonic vznítila a dodnes toto nebylo objasněno.
Ohledně těch dívek ve vaně… k tomu Vladimír podal vysvětlení následující: “Prostě je na tom něco neskonale přitažlivého.”
“A ona příchuť války… že by zase pouze jedno jediné možné východisko?” napadlo mě záhy, protože jako by televizní vzpomínkové filmy bez takového motivu vůbec nemohly (či dokonce odmítaly) existovat.
A Vladimír se tentokrát zamyslel o něco více do hloubky a pak řekl: “Zkrátka jsem na nic vhodnějšího nedokázal přijít. Poslouchal jsem něco od Chopina a ten ve mně umocnil atmosféru, která v sobě nesla pachuť něčeho velmi smutného.”
A já udiveně reagoval: “Poslouchal jste klasiku?”
“Pravda,” vykrucoval se Vladimír, “na poslech to chce mít výdrž, pokud člověk chce vytrvat až do finále, ale když se u toho něco tvoří, může to vskutku posloužit jako předobraz pro nějaký námět.
“Ahá” reagoval jsem a pak už se radši na nic dalšího neptal. A pak přišel domu, místo Chopina si pustil své oblíbené Adiemus a muset dát Vladimírovi vskutku zapravdu.