Věčný smolař (12)

Jmenoval se Oldřich Jireš

.

Dle mnohých

neměl nikdy poznat tento náš svět!

.

Jeho život rozhodně nebyl procházkou růžovou zahradou

.

Oldřich, coby nedonošené děcko, málem zemřel

a nebýt včasného zásahu lékařů

kdoví jak by se to mělo s jeho následným životem

v potenciální říši posmrtné

či pozemském bytí zcela jiném

.

On však přežil!

A tím si na sebe upletl bič!

.

Neprožil idylické dospívání natož dětství

Právě tam začaly jeho neslavné eskapády

doprovázené postupnou labilitou

v kombinaci s podivínským chováním!

.

Oldřich sotva dokončil základní školu

a už mu hrozili odvodem na vojnu(!)

Jmenovaný chtě nechtě musel narukovat

na žádnou střední nepodařilo se mu totiž úspěšně dostat

.

Zažil pravá trýznivá muka!

.

Nebýt předčasného propuštění

patrně by se Oldřich nadobro sesypal

Dožil v ústraní za zdmi některého z ústavů

jak mu jeden z jeho bývalých důstojníků předpovídal

.

Byrokracie ve státě

v němž Oldřich žil

neznala mezí!

.

Lékaři znovu plně uschopněn

musel jmenovaný nastoupit do běžného zaměstnání

jenž by uživilo jej

.

To záhy – nepřekvapivě

ukázalo se jako další veliký problém!

.

Mladík to vůbec nedával –

po stránce psychické natož manuálně

.

Z každé další práce byl následně vyhozen!

.

Neboť se tolik potřebné finance Oldřichovi stále nedostávaly

rozhodl se jmenovaný pro poslední krok zoufalý

a sice že přepadne místní banku

a tak přijde si konečně k slušnému peněžitému balíku

.

V masce vlka

jal se mladík uskutečnit svůj velký plán!

.

Co to bylo platné

Vše skončilo opětovným fiaskem!

O pouhých pět korun(!) zchudla daná bankovní pobočka

kvůli přehnané zbrklosti toho

kdož se jí rozhodl toho dne z nouze vykrást

.

Přesto, s uloupeným obnosem

snažil se Oldřich srdceryvně

ztratit v ulicích rodného města

.

Obava z prozrazení jej počala sužovat!

.

Lup radši zakopal

v hloubi nedalekého lesa

kde – jak sám doufal

ho nikoho nenapadne hledat

.

Oldřich dobře neznal policejní složky

Ty pro dopadení pachatele byly ochotny udělat cokoliv!

Do pohotovosti povolaly speciálně vycvičené psy

Společně s nimi – k mladíkově smůle –

začaly pročesávat tamní okolí

.

Netrvalo dlouho a úkryt v lese byl objeven

S ním i uloupená suma

.

Pouze vlčí maska scházela

tu se ale časem podařilo dohledat

.

Nebohého Oldřicha

nejméně půlka města zahlédla(!)

než za ním bezpečně stačila

klapnout domovní vrátka

.

Jmenovaný si sice dopředu připravil

dle vlastního mínění neprůstřelné alibi

vše tradičně ale vzalo za své

poté, co na policejní stanici převezli si ho vyšetřovatelé

.

Započal nekompromisní výslech!

.

Po přístěnku vojenském

stává se tak Oldřichovým novým nedobrovolným domovem

cela o rozměrech pět krát pět

.

Jak vše nakonec dopadlo?

To vám je nejspíš dobře známo

.

Proto zajisté prominete mi

když vzpomínkové vyprávění

předčasně ukončím

.

Vyprávění o muži, jenž nesl jméno Jireš Oldřich

jemuž neřeklo se jinak, než smolař věčný

Pronásledovaný Oldřich Jireš, kolem kterého se nebezpečně stahuje smyčka

Posted in Problematické navázanky Martina Jabkeniče | Leave a comment

Tom Patrick na portálu “youtube”

Nedávno bylo na mém “YOUTUBE” kanálu přidáno v pořadí čtrnácté video, tentokrát věnované srovnání mé tvorby s tou od Franze Kafky. Další tematická videa budou i nadále přibývat. Mimo jiné se do budoucna dozvíte, jak se to má s uspořádáváním mých tematických EC popových textů a jaký seriál mě inspiroval k počátečnímu psaní. A věřte, že to bude cesta nanejvýš zajímavá.

vše na: www.youtube.com/@TomPatrick-pm9dm

Váš Tom Patrick

Posted in Zpravodaj | 2 Comments

Dosavadní kompletní dílo uveřejněné na této webové stránce od autora jménem „Tom Patrick“ (nynější aktuální stav!) a výhled do budoucna

„City Means“ v románové podobě pentalogie

City Means I – Město plné dialogů (nová a zároveň výsledná verze románu, za jejímž účelem byly jeho jednotlivé kapitoly nedávno poupraveny. Ano, nyní je to již definitivní – román „City Means – Město plné dialogů“ jest do budoucna brán jako „úplně první román ze série City Means“!!!!!!!!!!!!) (poznámka: na webu román najdete pod jeho původním názvem, tedy: City Means II – Město plné dialogů) Román byl v roce 2024 nově aktualizován a to i s tematickými obrázky od Anny Wolfové!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

City Means II – jest publikován na tomto webu po menších částech. Ano nyní je to již definitivní – román „City Means – Město plné návratů“ jest do budoucna brán jako „druhý román v pořadí ze série City Means“!!!!!!!!!!!!) (poznámka: na webu román najdete pod jeho původním názvem, tedy: City Means I – Město plné návratů)

City Means III – Město plné protikladů (nová a zároveň výsledná verze románu, za jejímž účelem byly jeho jednotlivé kapitoly nedávno poupraveny a rovněž v dané podobě i aktualizovány, což lze rozpoznat při opětovném přečtení na tomto webu)

City Means IV – Město plné názorů (dodatečné výsledné úpravy pro konečnou verzi zatím stále probíhají, hotových je prozatím dvanáct kapitol (zbývá ještě upravit „epilog s Radovanem Litevským“ a „jeho devět bonusových povídek“!!!!!!!!!!!!!!!)

City Means V – Město plné zázraků (dodatečné výsledné úpravy pro konečnou verzi budou teprve probíhat)

Doplňková kniha k „City Means III – Město plné protikladů“ ve formě „EC popových textů a básní“

Psanec Vandy Harden (zde na webu uvedeno jako „City Means – Město plné všestranností“ a „Psanec Vandy Harden“, ve výsledné formě pak chápáno „jako sloučení těchto dvou počinů do jedné konkrétní společné knihy pod jednotným názvem, tedy Psanec Vandy Harden“; případné úpravy do budoucna nevyloučeny!)

Tvorba věnovaná osobě jménem „Martin Jabkenič“

Básnická sbírka Martina Jabkeniče (zde na webu uvedeno jako „Martin Jabkenič – sbírka básní“)

Jádro jakosti Martina Jabkeniče

Melodické pochutiny Martina Jabkeniče – základní příběh „tří generací“ je hotov a zveřejněn, zbývá „napsat a zveřejnit epilog s Martinem Jabkeničem“!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Problematické navázanky Martina Jabkeniče – zveřejněna její první část, části další + epilog jsou plánovány do budoucna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tvorba věnovaná osobě jménem „Vladimír“

13 povídek z Énevy (zde na webu uvedeno jako „City Means – Město plné rozmanitostí“; případné úpravy do budoucna nevyloučeny!)

Neřestínka (zde na webu uvedeno jako „City Means – Město plné neřestí“; případné úpravy do budoucna nevyloučeny!)

Tygr nechce být agresivní (případné úpravy do budoucna nevyloučeny!)

Mé magnetické pole (případné úpravy do budoucna nevyloučeny!)

Trnité růží (případné úpravy do budoucna nevyloučeny!)

Eseje a úvahy

Výzvěnky fejetonkové aneb zápisníček jednoho autora (případné nové příspěvky do budoucna nevyloučeny!)

Rozbor a případný dopad dosud sepsaných děl od „Toma Patricka“

Flying antasy (případné nové doplňkové kapitoly do budoucna nevyloučeny!)

Posted in Zpravodaj | Leave a comment

Ucelená povídka (kniha s názvem: Problematické navázanky Martina Jabkeniče): (1) – (11)

ČÁST 1

Příběh dvou rodin: Láska s příchutí opery (1) – Monstrum (11)

Na počátku našeho vyprávění jistý muž truchlí po své zesnulé ženě. Za poslechu opery a jejích významných představitelů jeho milá postupně ožívá a pozvolna se tak navrací do pozemského života, po bok toho, jehož na celém světě nejvíce milovala (1). Jako by se tím opakovala minulost. Onen jmenovaný muž se totiž kdysi obdobně ocitl na prahu smrti, když se dobrovolně rozhodl sáhnout si na život. V danou chvíli při něm stáli všichni svatí, neboť byl nakonec skonu ušetřen. To když právě natrefil na svou osudovou lásku, do té doby stejně těžce zkoušenou osudem, s níž se posléze oženil. Život oběma – bok po boku – tak pak začal dávat zase konkrétní smysl (2). Jeho součástí se stal i psík – kokršpaněl, jenž do doby, než se k páru dostal, obdobně ve svém životě zažíval jen výhradně to zlé, a kterého – jak jinak – rovněž naháněla nehostinná smrt. To když byl partou výrostků surově napadán a poté vhozen do rozbouřeného moře, a obdobnou shodou šťastných okolností unikl jinak jistému nevyhnutelnému skonu. Naštěstí se psík dostal na opuštěný ostrov, kde se ho následně ujal lidský trosečník, který následně opravil porouchané letadlo, a tak se oběma podařilo úspěšně odcestovat. To parta výrostků takové štěstí neměla, neboť našla smrt právě v rozbouřeném moři (3). Byl to právě syn výše jmenovaného páru, kdo jej přivedl do rodiny. I jeho, coby obdobně hudebně nadaného, stíhala tragika života, který mohl – nepřekvapivě – předčasně vyhasnout. Přišla totiž válka a tak to mladík coby klavírista neměl vůbec jednoduché. Hrával sice po kavárnách, uživit se tím v té době však byla řehole. Sice přišel o svůj zdroj obživy, avšak zároveň našel svoji budoucí partnerku – rovněž nadějnou umělkyni, jenž mu poskytla tolik potřebné zázemí. Oba nakonec nelehké období zdárně společně překonají. Jejich počáteční přátelství přeroste ve vztah vážný a již, coby šťastně ženatému páru, se jim narodí pět stejně nadaných dětí (4). První z nich – dcera – právě vstupuje do nového milénia. Jako všichni ostatní i ona si daný přerod užívá plnými doušky. Ovšem ne nadlouho. Vše se změní ve chvíli, kdy předčasně vyhasne život její nové partnerky, s níž se seznámila v baru; ta je totiž násilně zavražděna neznámým atentátníkem (5). Zatímco tato žena je vpravdě volnomyšlenkářská, její sestra je naprostý pravý opak: bez menšinové orientace, pobožná, toužící po rodině. Obě však shodně provází životní tragika (6). Novináře, jenž jednotlivé členy početného rodinného klanu sám zpovídal, to přiměje k sepsání obsáhlého, vpravdě kontroverzního článku. Tragiku života totiž dává do kontextu s filozofií jisté skupiny lidí, toho času ve vězení. Článek následně oprávněně vyvolá značnou odezvu a vybídne k zamyšlení. I přes značnou nevoli některých respondentů si autor za ním stojí. Zbývá si tak položit vpravdě zásadní otázku a sice kde jest ukryta ta skutečná pravda. A sice, zda život vážně stojí za žití, či je kvůli každodenním tragédiím naprosto zbytečný a tak má být jednou provždy „nenásilně humánně ukončen“, jak to požaduje právě ona vězněná skupina, jež se o něco takového neúspěšně sama dokonce pokusila (7). Částečně na tuto otázku dává odpověď příběh třetího člena muzikantského rodu. Dotyčný svůj život nejprve vidí jako naprosto zbytečný (v čemž jej navíc záhy utvrdí vpád teroristů do školy, v níž studuje), jejich následná povahová proměna jakožto uchráněné životy všech zúčastněných a poškozených (za přispění nadpozemských bytostí – andělů) jej však donutí názor na život jako takový zcela přehodnotit (8). Stejně tak je na tom bratr. Ten, na rozdíl od svých sourozenců, se k hudbě coby celoživotní vášni musí poctivě dopracovat. Původně, coby neúspěšný uchazeč o práci u policie, to posléze jako hudební persona dopracuje z nich nejdál. To poté, co se po zpackaném policejním zátahu dostane do vězení, kde s ním celu sdílí bývalý houslista. Pod vedením dotyčného v ní mladík začíná pilně cvičit dlouhé hodiny a je tak talentovaný, že jej ihned po propuštění bez problémů přijmou na hudební konzervatoř, po jejímž úspěšném absolvování se z něj stane sólista samotné České státní opery. S ní začíná vyprodávat koncertní haly a sály, byť je po policejním zátahu doživotně upoután na vozík (9). Stejnou trnitou životní cestu absolvoval jiný mladík, říkající si Mack – pro změnu jedináček žijící u matky. Vydával se za bohatého, i když jím ve skutečnosti vůbec nebyl. Svým „vyvoleným partnerkám“ sliboval manželství, i když byl v daný okamžik ve vztahu s dalšími ženami (na to ostatně nakonec krutě doplatil, když vše vyšlo najevo). Pak Mackovi osud zasadil tu nejtvrdší možnou životní ránu – jeho matka – ta jediná, kterou v životě měl – náhle skoná na infarkt. Mackovi poté nezbývá nic jiného než přehodnotit svůj dosavadní prostopášný život. Úspěšně se vzdá svodu žen, založí rodinu a stane se pyšným otcem (10). Sami Mackovi rodiče to kdysi v životě rovněž neměli jednoduché. Podobně – jako u prvně jmenované hudebně založené rodiny – i tuto sužovaly těžkosti života, místy zahalené do nadpozemského tajemna. A i o Mackovu matku usilovala smrt. Z původně neznámého vetřelce se sice vyklubal její choť, policie ale případ odložila, neboť muž v té chvíli nebyl při smyslech. Jak k tomu mohlo dojít, se prokázat ale nepodařilo. Své ženě byl její muž přes padesát let jinak věrný a manželství bylo ukázkově spořádané – bez hádek a násilného chování. Mužův stav se navíc záhy stabilizoval. Policie případ tedy odložila (11). Nabízí se tu tak zajímavý konspirační závěr: bylo skonání ženy z druhé jmenované rodiny jakousi odplatou osudu? A to konkrétně za nečekané vykoupení z osidel smrti právě ženy z oné rodiny prvotně zmiňované, tedy hudebně zaměřené? Nebo má vše mnohem prostější vysvětlení, tedy, že vše bylo dílem obyčejného lidského smrtelníka, jenž si takto pohrává se čtenářovou psychikou?

Posted in Problematické navázanky Martina Jabkeniče | Leave a comment