Úspěch je často jen nedostatečnou náhražkou skutečně smysluplné práce.
Miki Kashtan
Komunikace a vztahyzaložené na všímavosti a laskavosti
Aby nám spolu bylo dobře. |
V tomto kurzu Vám nabízíme to nejdůležitější, co sami používáme, když pečujeme o své vztahy. Inspirovaly nás přitom mimo jiné všímavost (mindfulness) v mezilidských vztazích, nenásilná komunikace a poradní kruhy. Kde kurz využijete?
Co se naučíte? Veškerá cvičení, která budeme v rámci kurzu dělat jsou dobrovolná. Teorie bude spíš méně a bude popsaná v doprovodných textech a doporučené literatuře. Budeme pracovat samostatně, ve dvojicích i v celé skupině v bezpečně vededním kruhu. Cvičení budou praktická zaměřená na konkrétní situace ve Vašem živote.
Kurz je vhodným pokračováním pro absdolventy osmitýdenních kurzů Mindfulnes (MBSR, MBCT, RMT apod.). Nicméně žádná předchozí zkušenost s mindfulness není nutná.
|
Osm setkání v PrazeOd 4. října do 6. prosince 2022
Kurz obsahuje:
Kde: Centrum Lotus, Dlouhá 2, kousek od Staroměstského náměstí
Lektoři: Honza Burian a Šimon Grimmich
Cena: 6800Kč (5000Kč pro studenty, důchodce, matky samoživitelky a nezaměstnané).
Přihlašte se prosím na mail: burian@praveted.info
Další informace:
|
Jak pomáhá všímavost a laskavost zvládat stres ve vztazích?
Mezilidské vztahy nám dávají smysl a uspokojení, ale na druhé straně nám přinášejí silný stres a nepříjemné emoce. Všímavost (mindfulness) odhaluje návyky, které ve vztazích nevědomě opakujeme. Tyto návyky vycházejí často z přirozené obavy, že nebudu dost dobrý a druzí mne nepřijmou. Potřeba přijetí, uznání, a respektu je přirozená, pokud však na ní příliš lpíme, vede k silnému stresu. Výsledkem jsou automatické naučené reakce, ovládané strachem a vztekem, které vztahy ničí - výčitky, kritika, ponižování, výhrůžky, trucování ... Někdy jsou tyto reakce obráceny k druhým a ničí blízkost a důvěru ve vztazích, jindy je obracíme sami k sobě a podrýváme zdravou sebedůvěru a radost ze života.
Lpění na přijetí od druhých je možno rozpoznat, porozumět mu a postupně ho nahrazovat porozuměním a přátelským, laskavým sebepřijetím. Pokud dokážeme postupně přijmout sami sebe, včetně naší nedokonalosti, můžeme kritizování, donucování a manipulaci postupně nahradit laskavým, přátelským zájmem: "Co je pro mne důležité?" , "Co právě teď potřebuji?", "Co mne teď může podpořit?" Díky všímavosti a laskavosti tak můžeme najít nejvhodnější způsob, jak se v dané situaci zachovat.
Více praktických příkladů jak rozvíjete všímavost v komunikaci a v mezilidských vztacích ...
Lektoři
Honza Burian |
Šimon Grimmich |
|
Mým hlavním cílem je pomáhat lidem žít plnější a spokojenější život. Vedl jsem již desítky osmi-týdenních a víkendových kurzů mindfulness nejen pro širokou veřejnost nebo firmy, ale např. i ve vězení. S kolegou markem Vichem jsme vytvořili osmitýdenní kurz Realtional Midnfulness Training zaměřený na všímavost ve vztazích. Vedu také kurzy Nenásilné komunikace a nabízím také psychoterapii založenou na empatickém naslouchání, prožívání emocí a vnímání těla. Bydlím v Praze se svou ženou a synem. ... sbírám odvahu, abych si připustil nedostatky a dokázal je ocenit jako příležitost k růstu. Protože lotosy rostou z bahna. Učím se zůstat s tím, co se děje právě teď. Dotýkat se toho, co je tak nepříjemné, že před tím uhýbám ... a pouštět to, co je tak příjemné, že na tom ulpívám. |
Mám prostě rád ty chvíle, kdy jsem plně tady a teď, a rád na této cestě doprovázím druhé. Jsem učitelem mindfulness (všímavosti), absolvoval jsem oficiální výcvik pro učitele MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) a také výcvik MBCL (Mindfulness-Base Compassionate Living) v Německu, který pořádá Institut für Achtsamkeit. Vedle 8 týdenních kurzů a pobytů pořádám meditační pobyty a kurzy také v Kolínském klášteře (spolu s Petrem Vacíkem) nebo ve spolupráci s Českou křesťanskou akademií. Pracuji rovněž jako překladatel, nejraději se věnuji překladům poezie. A poezii také píši, můžete se podívat na moji sbírku Zámlčí. Rád zachycuji ty prchavé (nebo snad věčné?) okamžiky krásy. Fascinuje mě vztah mezi poezií, přítomností a všímavostí. |
|