Úspěch je často jen nedostatečnou náhražkou skutečně smysluplné práce.
Miki Kashtan
Photo: Robert Collins
Kdy jste naposledy zvládli nějakou situaci hravě? Co všechno nám hravost může do života přinést?
Mláďata všech savců si hrají. Díky hře se v mozku rozvíjejí centra, která nám pomáhají učit se, zvládat emoce a vytvářet sociální a kulturní vazby. Díky hravosti dokážeme také rozvíjet svoji tvořivost - objevovat nové, nečekané a originální možnosti. |
HravěJak objevit v životě více radosti, Sedm setkání v PrazeOd 21. listopadu 2023
|
Rádi bychom Vám nabídli možnost hrát si spolu s ostatními a společně zkoumat, kde ve Vašem životě hravost chybí a jak si ji začít znovu užívat.
Jaké typy hravosti si budeme užívat? Většinou si budeme hrát ve skupině a zapojíme tělo i mysl. Půjde nám o to, něco společně vytvořit a ne vyhrát nad druhými. (Ne, nebudeme hrát šachy, karty ani fotbal.) Občas budeme pracovat ve dvojicích a někdy i sami se sebou. Inspirace čerpáme z intuitivní pedagogiky, divadelnní a kontaktní improvizace, všímavých her a ze života ) Kromě hraní věnujeme dostatek času také sdílení, otázkám a vzájemné inspiraci.
Vše bude dobrovolné. Když se někdy nebudete chtít připojit, bude to úplně v pořádku. Součástí hravosti je i schopnost pečovat o své hranice.
Lektoři
Honza Burian |
Matyáš Grimmich |
|
Hravosti mne teď učí hlavně můj dvouletý syn. Všímám si, jak často si nedokážu hru s ním užít, protože myslím na něco jiného, koukám do mobiilu nebo jen tak zevluji. Rád bych častěji dokázal prožívat přítomnost s tímhle tvorečkem plnným energie, který neustále s úžasem objevuje, jaké bohatství nám život nabízí. ... sbírám odvahu, abych si připustil nedostatky a dokázal je ocenit jako příležitost k růstu. Protože lotosy rostou z bahna. Učím se zůstat s tím, co se děje právě teď. Dotýkat se toho, co je tak nepříjemné, že před tím uhýbám ... a pouštět to, co je tak příjemné, že na tom ulpívám. |
Hravost je pro mne příležitost ukázat ty moje stránky, které jinde nemají prostor, které jsou trochu ve stínu běžných „smysluplných“ činností. Zajímají mne různé typy společenství, v nichž žijeme a v jakých bychom mohli žít. V pedagogickém poli pracuji pro organizaci Jules a Jim, kde se jako lektor a metodik zabývám prací s konflikty a násilím na školách. Provázím týmy učitelů k tomu, aby jejich škola byla zdravý organismus. V Nadačním fondu Eduzměna se jako metodik a mentor zaměřuji na to, aby i děti mohli ve své škole něco ovlivnit. Jsem součástí Skupiny splněných přání, která experimentuje s formami neexpertní vzájemné podpory. Procházím sebezkušenostním psychodynamickým výcvikem KVP založeném na Rogeriánském směru psychoterapie. Krom toho jsem vystudoval AVU, kreslím a píšu texty. |
|