Čtyřnápravový vysokostěnný železniční nákladní vůz řady Eas pro MSTS ------------------------------ verze 1.0 - 23. 12. 2008 ------------------------------ MODEL: ------ 3D model, namapování textur, nastavení spřáhel, nastavení chování: Kank (M.Tvrdik@email.cz, http://eldar.cz/kank) Fotodokumentace: Dusan Antalik (dant@centrum.sk) Textury: Hekl338 (Hekl338@seznam.cz) Výkresová dokumentace: Ostravské opravny a strojírny, s.r.o. (www.oossro.cz) Technická dokumentace: ČD Cargo, a.s. (www.cdcargo.cz), PAROSTROJ (www.parostroj.net) Model má nastavená spřáhla na 30 cm (na 80 cm jsou v přiložené složce 80cm) a wag nastavený pro MSTS v 1.4. Model je plně funkční i pod MSTS Bin. Na nákladní vůz má model celkem vysoký počet polygonů. Nechtěl jsem vůz ošidit a aby nebyl pro hru tolik náročný, obsahuje 7 dalších zjednodušených verzí. Níže je uveden počet polygonů, hodnota Kujus a zobrazovací vzdálenost u nejsložitějšího modelu (verze s podélně loženými kládami). Zobrazovací vzdálenost Počet polygonů Hodnota Kujus 0-30 m 16 596 3,88 30-50 m 14 151 2,60 50-75 m 9 410 1,73 75-100 m 7 153 1,31 100-150 m 3 838 0,70 150-300 m 2 964 0,54 300-500 m 1 764 0,32 500-1500 m 304 0,06 K modelu jsou přiloženy modely "koncovek" ve dvou verzích - standardní (na zadním čele vagonu) a obrácené (na předním čele vagonu). Model je ve 54 variantách, význam názvů je následující: ZSSKC vuz Eas drevo Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení příčně ložený kládami ZSSKC vuz Eas drevo k. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení příčně ložený kládami, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas drevo ko. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení příčně ložený kládami, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas drevo2 Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení podélně ložený kládami ZSSKC vuz Eas drevo2 k. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení podélně ložený kládami, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas drevo2 ko. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení podélně ložený kládami, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas prazdny Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení v prázdném stavu ZSSKC vuz Eas prazdny k. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení v prázdném stavu, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas prazdny ko. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení v prázdném stavu, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas sterkp Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený štěrkopískem ZSSKC vuz Eas sterkp k. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený štěrkopískem, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas sterkp ko. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený štěrkopískem, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas uhli Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený uhlím (kupky) ZSSKC vuz Eas uhli k. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený uhlím (kupky), na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas uhli ko. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený uhlím (kupky), na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas uhli2 Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený uhlím ZSSKC vuz Eas uhli2 k. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený uhlím, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas uhli2 ko. Vůz ZSSKC Eas v klasickém barevném provedení ložený uhlím, na předním čele vozu osazen koncovkami INSTALACE A LICENCE: -------------------- Nainstalováním modelu stvrzujete svůj souhlas s licenčním ujednáním: 1) Model je freeware, archiv a jeho části nesmí být šířeny za účelem jakéhokoliv zisku. Platí pro něj následující omezení: 2) umístění modelu a jeho částí na jiných stránkách než na http://eldar.cz/kank je povoleno pouze v případě, že se jedná o originální (nepozměněný) archiv s modelem. Dále je nutno uvést kontakt na autora modelu a informovat autora o tomto alternativním umístění. 3) Archiv nesmí být šířen bez tohoto readme_ZSSKC_Eas.txt 4) Používání a přechovávání modelu je na vlastní nebezpečí. Autor neručí za jakékoliv škody způsobené používáním modelu. 3) Modifikace souborů povolena pouze pro soukromé účely. Jakékoliv šíření a zveřejňování takto modifikovaných souborů je zakázáno. Zásahem do jakéhokoliv souboru ztrácí uživatel nárok na případnou pomoc při vzniku nějakého problému. 4) Do veřejných aktivit lze použít pouze model s originálním pojmenováním. 5) Případní skiny lze zveřejnit až se souhlasem autora modelu. 6) Vyjímky určí autor Instalace: Rozbalte archiv s modelem do složky s Vaším trainsetem (např. C:\Program Files\TrainSimulator\Trains\Trainset Vytvořte novou soupravu vlaku a vyražte na trať! SKUTEČNÝ Vůz: ------------- Vozy řady Eas byly vyráběny vagónkou v Popradě v letech 1979 - 1984 a z výroby byly nejdříve vybavovýny podvozky 26-2.8, později i Y25Rs či Y25Cs. Cílem bylo nahradit dožívající vozy řady Vsa. Do vozů se nakládá zejména šrot, dřevo, uhlí, koks, ruda a jiné sypké materiály které nevyžadují zvlášní ochranu před povětrnostními vlivy. Lze naložit i kusové zásilky. Kostra spodku vozu je rámové konstrukce, zhotovené z válcovaných i tvarovaných ocelových profilů a plechů. Nástavbu vozu tvoří svařovaná skříň, sestávající ze dvou bočních a dvou čelních stěn které jsou provedeny jako výklopné. V každé boční stěně jsou dvoje křídlové dveře o světlosti 1800 x 1800 mm. Podlaha vozu je kovová, tvořená plechem tloušťky 6 mm. Vůz je na každém čele opatřen jednou levou stupačkou a madly. Na obou krajních podélnících jsou v oblasti představku umístěny háky na vlečné lano. Vůz se vykládá bočními dveřmi, čelními klapkami (přes čelní výklopník), nebo přes rotační výklopník. PROVOZ: ------- Tento vůz lze potkat na území celé SR i v zahraničí. Prakticky bez omezení smějí za hranice pouze vozy s podvozky Y25. Označení vozu: -------------- 31 RIV 56 SK-ZSSKC 5977 724-9 Eas E - Otevřený vůz běžné stavby a - vůz se čtyřmi nápravami s - maximální povolená rychlost naloženého vozu 100km/h Barevné řešení vozu: -------------------- Vozy jsou opatřeny klasickým červenohnědým nátěrem, nyní bez černého obdélníků v levé části bočnice. Základní technické údaje: ------------------------- Délka vozu přes nárazníky: 14.040 mm Šířka skříně: 3.040 mm Výška podlahy nad TK 1 255 mm Vzdálenost otočných čepů podvozků 9.000 mm Rozvor podvozků (typ Y 25 Cs/Rs) 1.800 mm Rozvor podvozků (typ 26-2.8) 2.000 mm Průměr dvojkolí: 920 mm Hmotnost prázdného vozu 22.700 kg ± 1 % Hmotnost plně loženého vozu: 80.000 kg Maximální ložná hmotnost třída A 40.000 kg Maximální ložná hmotnost třída B1 46.000 kg Maximální ložná hmotnost třída B2 48.000 kg Maximální ložná hmotnost třída C 56.000 kg Hmotnost na nápravu (plně lož.): 20.000 kg Ložná délka 12.800 mm Ložná šířka 2.760 mm Ložná plocha 36 m2 Celkový ložný prostor 72 m3 Maximální rychlost (plně lož.): 100 km/h Maximální rychlost (prázdný): 120 km/h Minimální poloměr oblouku: 75/35 m (traťová rychlost/s uvolněnou šroubovkou, rychlostí 10 km/h a za dozoru) Nárazníky: kategorie A, prstencová pružina Tažné ústrojí: neprůběžné s pryžokovovým vypružením Tlaková brzda: DAKO GP, rozvaděč DAKO CV1 -------------------------------- Přeji příjemnou jízdu bez nehod! Pokud budete mít jakékoliv dotazy a názory, posílejte je na mail: M.Tvrdik@email.cz Kank (Michal) M.Tvrdik@email.cz http://eldar.cz/kank