Čtyřnápravový vysokostěnný železniční nákladní vůz řady Uae pro MSTS ------------------------------ verze 1.0 - 25. 4. 2009 ------------------------------ MODEL: ------ na stavbě modelu se podíleli: Kank (M.Tvrdik@email.cz, http://eldar.cz/kank) : 3D model, namapování textur, textury, nastavení spřáhel, nastavení chování Jacek (Petr.Smutek@seznam.cz, http://www.jacek-modely.cz/) : fotodokumentace, textury, zvuky PODKLADY: --------- Výkresová dokumentace: Ostravské opravny a strojírny, s.r.o. (www.oossro.cz) Technická dokumentace: ČD Cargo, a.s. (www.cdcargo.cz), PAROSTROJ (www.parostroj.net) Model má nastavená spřáhla na 30 cm (na 80 cm jsou v přiložené složce 80cm) a wag nastavený pro MSTS v 1.4. Model je plně funkční i pod MSTS Bin. Na nákladní vůz má model celkem vysoký počet polygonů. Nechtěl jsem vůz ošidit a aby nebyl pro hru tolik náročný, obsahuje 7 dalších zjednodušených verzí. Níže je uveden počet polygonů, hodnota Kujus a zobrazovací vzdálenost u nejsložitějšího modelu (verze s podélně loženými kládami). Zobrazovací vzdálenost Počet polygonů Hodnota Kujus 0-30 m 16 614 3,57 30-50 m 14 168 2,60 50-75 m 9 040 1,66 75-100 m 7 153 1,32 100-150 m 4 004 0,73 150-300 m 2 894 0,53 300-500 m 2 048 0,38 500-1500 m 304 0,06 K modelu jsou přiloženy modely "koncovek" ve dvou verzích - standardní (na zadním čele vagonu) a obrácené (na předním čele vagonu). Model je ve třiceti variantách, význam názvů je následující: CSD vuz Uae drevo Vůz ČSD Uae příčně ložený kládami CSD vuz Uae drevo k. Vůz ČSD Uae příčně ložený kládami, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae drevo ko. Vůz ČSD Uae příčně ložený kládami, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae drevo2 Vůz ČSD Uae podélně ložený kládami CSD vuz Uae drevo2 k. Vůz ČSD Uae podélně ložený kládami, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae drevo2 ko. Vůz ČSD Uae podélně ložený kládami, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae odl. Vůz ČSD Uae ložený odlitky CSD vuz Uae odl. k. Vůz ČSD Uae ložený odlitky, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae odl. ko. Vůz ČSD Uae ložený odlitky, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae prazdny Vůz ČSD Uae v prázdném stavu CSD vuz Uae prazdny k. Vůz ČSD Uae v prázdném stavu, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae prazdny ko. Vůz ČSD Uae v prázdném stavu, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae repa Vůz ČSD Uae ložený cukrovou řepou CSD vuz Uae repa k. Vůz ČSD Uae ložený cukrovou řepou, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae repa ko. Vůz ČSD Uae ložený cukrovou řepou, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae ruda Vůz ČSD Uae ložený železnou rudou CSD vuz Uae ruda k. Vůz ČSD Uae ložený železnou rudou, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae ruda ko. Vůz ČSD Uae ložený železnou rudou, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae srot Vůz ČSD Uae ložený železným šrotem CSD vuz Uae srot k. Vůz ČSD Uae ložený železným šrotem, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae srot ko. Vůz ČSD Uae ložený železným šrotem, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae sterkp Vůz ČSD Uae ložený štěrkopískem CSD vuz Uae sterkp k. Vůz ČSD Uae ložený štěrkopískem, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae sterkp ko. Vůz ČSD Uae ložený štěrkopískem, na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae uhli Vůz ČSD Uae ložený uhlím (kupky) CSD vuz Uae uhli k. Vůz ČSD Uae ložený uhlím (kupky), na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae uhli ko. Vůz ČSD Uae ložený uhlím (kupky), na předním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae uhli2 Vůz ČSD Uae ložený uhlím CSD vuz Uae uhli2 k. Vůz ČSD Uae ložený uhlím, na zadním čele vozu osazen koncovkami CSD vuz Uae uhli2 ko. Vůz ČSD Uae ložený uhlím, na předním čele vozu osazen koncovkami INSTALACE A LICENCE: -------------------- Nainstalováním modelu stvrzujete svůj souhlas s licenčním ujednáním: 1) Model je freeware, archiv a jeho části nesmí být šířeny za účelem jakéhokoliv zisku. Platí pro něj následující omezení: 2) umístění modelu a jeho částí na jiných stránkách než na http://eldar.cz/kank je povoleno pouze v případě, že se jedná o originální (nepozměněný) archiv s modelem. Dále je nutno uvést kontakt na autora modelu a informovat autora o tomto alternativním umístění. 3) Archiv nesmí být šířen bez tohoto readme_csd_Uae.txt 4) Používání a přechovávání modelu je na vlastní nebezpečí. Autor neručí za jakékoliv škody způsobené používáním modelu. 3) Modifikace souborů povolena pouze pro soukromé účely. Jakékoliv šíření a zveřejňování takto modifikovaných souborů je zakázáno. Zásahem do jakéhokoliv souboru ztrácí uživatel nárok na případnou pomoc při vzniku nějakého problému. 4) Do veřejných aktivit lze použít pouze model s originálním pojmenováním. 5) Případní skiny lze zveřejnit až se souhlasem autora modelu. 6) Vyjímky určí autor Instalace: Rozbalte archiv s modelem do složky s Vaším trainsetem (např. C:\Program Files\TrainSimulator\Trains\Trainset Vytvořte novou soupravu vlaku a vyražte na trať! SKUTEČNÝ Vůz: ------------- Vozy řady Uae byly vyráběny vagónkou v Popradě v letech 1979 až 1984. Jejich cílem bylo nahradit dožívající vozy řady Vsa. Do vozů se nakládá zejména šrot, dřevo, uhlí, koks, ruda a jiné sypké materiály které nevyžadují zvlášní ochranu před povětrnostními vlivy. Lze naložit i kusové zásilky. Kostra spodku vozu je rámové konstrukce, zhotovené z válcovaných i tvarovaných ocelových profilů a plechů. Nástavbu vozu tvoří svařovaná skříň, sestávající ze dvou bočních a dvou čelních stěn které jsou provedeny jako výklopné. V každé boční stěně jsou dvoje křídlové dveře o světlosti 1800 x 1800 mm. Podlaha vozu je kovová (plech je tloušťky 6 mm). Vůz je na každém čele opatřen jednou levou stupačkou a madly. Na obou krajních podélnících jsou v oblasti představku umístěny háky na vlečné lano. Vůz se vykládá bočními dveřmi, čelními klapkami (přes čelní výklopník), nebo přes rotační výklopník. PROVOZ: ------- Tento vůz lze potkat na území celé ČR i v zahraničí. Označení vozu: -------------- 31 RIV 54 ČSD 5976 244-1 Uae U - Vysokostěnný vůz s výškou stěn >80cm, s dveřmi nižšími než výška bočních stěn a - vůz se čtyřmi nápravami e - ?zboží nevyžaduje krytý prostor? Barevné řešení vozu: -------------------- Vozy jsou opatřeny klasickým červenohnědým nátěrem. Základní technické údaje: ------------------------- Délka vozu přes nárazníky: 14.040 mm Šířka skříně: 3.040 mm Výška podlahy nad TK 1 255 mm Vzdálenost otočných čepů podvozků 9.000 mm Rozvor podvozků (typ 26-2.8) 2.000 mm Průměr dvojkolí: 920 mm Hmotnost prázdného vozu 23.500 kg ± 1 % Hmotnost plně loženého vozu: 80.000 kg Maximální ložná hmotnost třída A 42.000 kg Maximální ložná hmotnost třída B1 48.000 kg Maximální ložná hmotnost třída B2 50.000 kg Maximální ložná hmotnost třída C 58.000 kg Hmotnost na nápravu (plně lož.): 20.000 kg Ložná délka 12.800 mm Ložná šířka 2.760 mm Ložná plocha 36 m2 Celkový ložný prostor 72 m3 Maximální rychlost (plně lož.): 90 km/h Maximální rychlost (prázdný): 100 km/h Minimální poloměr oblouku: 75/35 m (traťová rychlost/s uvolněnou šroubovkou, rychlostí 10 km/h a za dozoru) Nárazníky: kategorie A, prstencová pružina Tažné ústrojí: neprůběžné s pryžokovovým vypružením Tlaková brzda: DAKO GP, rozvaděč DAKO CV1 -------------------------------- Přeji příjemnou jízdu bez nehod! Pokud budete mít jakékoliv dotazy a názory, posílejte je na mail: M.Tvrdik@email.cz Kank (Michal) M.Tvrdik@email.cz http://eldar.cz/kank