Vypovidaji indianske povesti o puvodu lidstva?
Povesti indianu kmene Hopi
Podobne jako Mayove a Aztekove rozlisuji i Hopiove nekolik vyvojovych etap
lidstva. Jejich pradavni predkove pry zili v Pacifiku na pevnine zvane Kasskara,
ktera pozdeji klesla do vln oceanu. K presidleni pomahali Hopium tajemni
kacinove - bytosti ze vzdalene planety Toonaotekha, kteri pravidelne
navstevovali Zemi. Rovnez kacinove dokazali lidi tvorit (bez pohlavniho
spojeni). Preprava Hopiu se provadela na "letajicich stitech" -
vozidlech Bohu. Existenci techto pristroju dokladaji i skalni malby v Oraibi,
nejstarsim sidlisti Hopiu v Arizone.
Po presidleni se Hopiove rozmnozovali a osidlovali stale vetsi oblasti. Centrem
vzdelani bylo bajne mesto Palatquapi se stupnovitou pyramidou (dnesni Palenque).
Indiani se vzdelavali v oborech : dejiny naroda, prirodni vedy, ekologie i
astronomie. Vyucujicimi byli opet kacinove. Po odchodu kacinu vsak mnohe
znalosti upadly v zapomenuti a indiani si vytvareli nove Bohy i mytologii. Tim
byly naruseny vazby na tradicni sidla, ktera byla opustena a "zdivoceli"
indiani si zakladali nove osady. Vyvoj tedy probihal opet opacnym smerem, tedy
civilizace postupne degenerovala, zrejme po ukonceni kosmicke mise stvoritelu.
Povesti Cibcu
Indiani tohoto kmene zili na uzemi mezi Nikaraguou a Ekvadorem. V mytologii
tohoto kmene se zachovala povest o vzniku sveta, ktery stvoril slunecni buh
Chiminigagua - vladce vesmiru tak, ze z nej vychazelo svetlo, ze ktereho se
pocaly zjevovat veci..... Jak podobne Bibli. Mezi bohem a indiany pak cestovali
poslove, kteri je ucili mnoha uzitecnym cinnostem (remeslum), moralce (zakonum)
a nabozenstvi (filosofie). Ucitele potom odesli opet na nebesa.
Povesti Kogiu
Indiani kmene Kagabu (nyni se nazyva Kogiove), zijici v oblasti Sierra Nevady
maji podobnou mytologii - svet stvorila pramati Gauteovan, od ni pochazeji 4
praotcove - praknezi indianu, kteri meli svou vlast v kosmu. Kdyz praknezi
prisli, meli na obliceji masky, ktere nakonec odlozili. Jak podobne dnesnim
opatrenim, pri styku s neznamym prostredim...... Praknezi sverovali svuj urad (a
vedomosti) dedicnym potomkum, aby vedeni prechazelo v nezmenene podobe na dalsi
generace. Knezi se nazavali mamove a byli to vladci kmene, uctivani jako primi
potomci predku z kosmu. Mamove ovladali i nadprirozene schopnosti, ziskane
meditaci v temnu po dobu deviti let, pak pry dokazali komunikovat s vesmirem.
Podobne praktiky dnes praktikuji i tibetsti a indicti zasvecenci.
V Kagabskych povestech je rovnez zminka o potope sveta, kdy knez Seizankua
zbudoval lo a vzal na ni vsechny druhy zvirat i rostlin. Rudy a modry dest pak
zaleval Zemi po cele 4 roky a vsechna more se rozlila. Lo se nakonec zachytila v
pohori Sierra Negra. Pak trvalo 900 let, nez more opet vyschla.
Tyto povesti se natolik podobaji biblicke potope s Noem a sumerske potope s
Gilgamesem, ze celosvetovou potopu, pri niz se zachranili jen ti
nejinformovanejsi lze povazovat za historickou udalost, zpusobenou zrejme
vnejsimi katastrofickymi vlivy. (Prulet ci pad asteroidu, komety, planety Nibiru
ci jinymi vlivy na rotaci Zeme.)
Povesti Dogonu
V povestech zapadoafrickeho kmene Dogonu je zachycen prubeh osidleni nasi
planety. Puvodni planeta Dogonu byla ohrozena totiz zanikem sveho slunce Po-tolo,
proto archandel Nommo byl poveren zachranou akci - presidlenim obyvatel na jinou
vhodnou planetu. Vzhledem ke kratkosti casu, zbyvajiciho do katastrofy, byla
postavena jen jedna kosmicka lo, na kterou byli umisteny zasoby pro dlouhy
meziplanetarni let, vzorky zivocichu, rostlinstva a 4 peclive vybrane pary lidi,
kteri meli zalozit novou civilizaci na zvolene planete Zemi, ktera se nejvice
podobala puvodni vlasti Dogonu.
Pravdivosti techto povesti nasvedcuji neobycejne astronomicke znalosti kmenovych
nacelniku, predavane z generace na generaci. Dogoni tvrdi, ze pochazeji z
oblasti Siria (souhvezdi Velkeho psa), vzdalene pouhych 8,7 svetelnych let od
Zeme. Dogoni tvrdi, ze okolo Siria obiha nyni jiz vyhasle slunce Sirius
"B" (Po-tolo), ktere jako bily trpaslik bylo nasimi astronomy objeveno
az v roce 1915!
Dogoni vedi, ze Sirius B patri k telesum z obrovskou hustotou hmoty (dle
dnesnich astronomu asi 130 kg/ cm3) a navic tvrdi, ze v systemu se nachazi i
dalsi hvezda Emme-ya-tollo, ktera ma nekolik planet. Potiz je v tom, ze kmen
Dogonu si sve znalosti ochranuje pred zvidavymi vedci a staresinove kmene je
ziskavaji ustnim podanim z generace na generaci, takze lze predpokladat, ze
casem mohlo dojit i ke zkresleni puvodnich informaci. Francouzsky etnograf
Marcel Griaule, kteremu se podarilo primet k rozhovorum nacelnika Ogotommeliho,
ziskal i popis plavidla, na kterem Dogoni prileteli na Zemi, toto melo kruhovou
zakladnu, zustalo na obezne draze okolo Zeme a cestovatele sestupovali na Zemi v
jakychsi vysadkovych modulech. Tento zpusob se podoba i soucasnemu cestovani ve
vesmiru, pripadne poznatkum o UFO....
Velitel plavidla se nazyval Nommo (opet shoda s Noem) a po vylozeni vesmirneho
plavidla se pry vratil do vody, nebot se jednalo zrejme o obojzivelnika. Clovek
s dostatecnou fantazii by mohl rici, ze jeho inteligentnimi potomky jsou delfini...
Ostatne moznost, ze vesmirni ucitele byli vodni tvorove lze podporit i kresbou
boha Make-Makeho z Velikonocniho ostrova nebo japonske baje o vodnich lidech.
Maorske povesti
Praobyvatele Noveho Zelandu - Maorove maji nesmirne zajimave povesti, ktere pro
nas sesbiral a zaznamenal John White. Jiz nazvy temat v nas vzbuzuji zajem:
Rodokmen bohu, Historie stvoreni, Valka ve Vesmiru, Stvoreni muze a zeny, Potopa
sveta a zpravy z archy, Manzelstvi mezi bohy a lidmi, Cesty mezi Zemi a jinymi
hvezdami,..... Zpravy o krasnych divkach sestupujicich s nebe a obcujicich s
pozemskymi mladiky jsou v mnoha povestech. Buh Pourangahua z maorskych legend
priletel na svem ptaku (letajici stroj) na Novy Zeland z mista Hawaiki, ktere
lze (ze staroindictiny) prelozit jako "Mlecna draha".
Vsechny tyto i jine povesti se shoduji v jednom. Kdysi na Zemi sestoupili
mimozemstane, kteri zamerne ovlivnili vyvoj civilizace na Zemi. Je mozne, ze na
vyvoj civilizace budeme muset pohlizet novyma ocima....
Mgr. J. Pavlik