PUTOVÁNÍ PO IRSKU OD 03. 08 2001 DO 12. 08. 2001

Účastníci: Clarisa, Fizi

Irsko je vlast starých Keltů, ale než jsme se tam dostali, museli jsem vytrpět spoustu úmorných hodin v autobuse s mnoha nespokojenými lidmi. Z české republiky přes Belgii, Francii a eurotunelem do Velké Británie. Ráno jsme se probudili kousek od Chesteru v severním Welsu.

Chester je malebné městečko postavené na ruinách valů a opevnění starého hradu. Přímo prostředkem města vede na půl zborcená hradní zeď.
41.29 KB
Ale to čím se může toto městečko pochlubit je Chesterská katedrála. Její zvony a zvonky jsou vyladěny do celé bez mála symfonie.

38.88 KB
Dále jsme se ubírali na Collinbay, což je pobřeží irského moře z Welské strany. Navštívili jsme tam nádherný starý hrad Conway, který postavil král Eduard I. (hrady v Anglii a v Irsku si jsou podobné. Příčina: král Eduard I. vždy na místě vítězství nějakého boje či války postavil hrad)

65.82 KB

Tento první den na území Velké Británie jsme ukončily v hotelu ST. David v Harlechu, který se nachází ve Snowdonii. Je to úplně jiný ráz krajiny a proto také uznávaný jako národní park.
45.72 KB

Večerní koupaní na nábřeží kousek od hotelu. Fizi nevydržela a šla na hambato.
36.18 KB
Večer po vykoupání jsme s Clarisou cekaly na západ slunce a to je výsledek našeho snažení.Tuhle fotku jsme speciálně fotily pro pár přátel. pro Hade, Sunmoon a Mythose, doufám, že se bude líbit.
44.90 KB

Druhý den

Přejezd trajektem do Dublinu a celý den v tomto hlavním městě Irska:
06. 08. 2001 celý Dublin slaví Bank Holiday - od 15,00 je všude mrtvo je v pubech je živo
První návštěva Trinitty collage - vysoká škola v Dublinu.

26.98 KB

St¨Patrick cathedral

42.09 KB
Klasická Dublinská ulice s jejich krásnými barevnými dveřmi. Chvílemi to působí jako dobrá schíza - má to tak celé město.

49.48 KB

Třetí den

Naše cesta se samozřejmě neobešla bez návštěvy továrny na Whiskey. Rozdíl mezi skotskou a irskou je v třetí destilaci ta irská po třetí nejde přes uhlí ale hlavně v tom jak se píše irská - Whiskey, skotská - Whisky.

Loske's Desttilery byla založena roku 1757 a je to jedna z nejstarších stále fungujících malých palíren klasické irské whiskey.
Toto je dvůr statku Locke's dettilery, kde se v sudech připravuje whiskey na export.
41.19 KB

Součástí prohlídky byla také ochutnávka - náš průvodce Luděk v objetí zdejší whiskařky.
42.23 KB

Nejstarší keltský kříž na Clonmacnoise, je uschován v budově před nápory větru a deště.

33.69 KB

26.48 KB
Další zastávka : Klášter CLONMACNOISE - nejkrásnější místo na světě
Byl založen roku 545 - 549 n.l. na břehu řeky Shannon - bylo to pohřebiště králů.
Myslím že básnička od Clarisy plně vystihuje atmosféru:

30.45 KB

CLONMACNOISE

Zeď, okno a nádherná klenba
poutní místo tajemství skrývá.
Kolik milenců se tu objímalo,
a kolik pohřbů se tu stalo.
Kolik proseb a nadějí.
Zástupy křížů, náhrobní kameny,
osudy lidí, jež navždy se ztratily.
Smutek i obdiv mě přemáhá,
to je kamenná zahrada.

49.77 KB

Čtvrtý den

Výjezd na pobřeží Burren, uzounká cestička s výhledem na úžasné panorama zelených kopečků a vody.
41.29 KB

Clarisa pózuje pro fotoaparát na kamenné pláži.
45.92 KB

Naše cesta pokračuje na další úžasné místo CLIFF OF MATHERS. Útesy vysoké 200 m a pod vámi jen oceán.

Z tohoto nádherného místa se naše cesta ubírala přes vesničku Ennis ( podle jedné cestující " co takhle Pennís" ) a dále přes Limerick do městečka Killarney kde nás čekali dvě noci.
29.93 KB

Pátý den

Brzy ráno výjezd na 180 Km okruh na RING OF CARRY. Je to zase něco jako národní park kopce, oceán a říká se že na tomto okruhu jsou vidět oči a tělo Carry.

49.77 KB

Pláž na Ring of Carry.

36.03 KB

Ring of Carry plynule navazuje na Killarnay national park. Je to pár kilometrů a ráz krajiny se mění.

31.51 KB

Šestý den

Výjezd z Killarnay přímo do 2. největšího města Irska. Mají tam obrovský kostel s vysokou zvonicí kde si za malý poplatek můžeš zahrát na všech 8 zvonů. Nám s Clarisou se to málem povedlo. Tenhle kostel má ještě jednu zajímavost. Na rozdíl od šech kostelů, které jsme viděli neměl na špičce kříž nebo tak něco, ale měl tam obrovskou otočnou rybu. Nikdo neví co to znamená a proč tam je ryba.

Odtud jsme zamířili na Castle of Blarney. Ve vysoké věži je kámen výřečnosti, který přivezli kdysi dávno křižáci. Kdo ho políbí nikdy nebude mít problém s mluvením. Vzhledem k tomu. že ke kameni vedla několika hodinová fronta, nelíbali jsme ho. Ale myslím, že kdyby křižáci věděli, že se o políbení jejich kamene bude snažit někdo tak ukecaný jako Fizi a Clarisa, asi by jej zakopali hodně hluboko.

45.72 KB

A ještě jeden hrad Rock of Cashel - domov mnoha králů - výjmečně není podobný všem ostatním, asi v tom nemá prsty král Eduard I.

37.32 KB

69.53 KB

V areálu hradu je mnoho hrobek a hrobů. neovládli jsme se a zkoumali je. Závěr našeho bádání "Upíři stále žijí".

51.90 KB

Sedmý den

Odjezd z přístavního městečka Rosslare trajektem zpět na pevninu Velké Británie.
Reklamní fotečka před autobusem firmy , která nás provázela, poslední na území Irska.
zleva: Fizi, náš cestovní bráška Gogínek Libor, Clarisa

33.10 KB

Ještě jedno drobné poděkování lidem, bez kterých by jsme se nedostali ani za hranice naší republiky. Jsou jimi řidiči firmy INTERTRANS Karel a Wilém.

44.06 KB

42.20 KB
 Na trajektu do GB, člověka přepadávají strašné pocity. Ještě jedna báseň z dílny Clarisy:

VZPOMÍNKA

Slané rty, vítr cuchá mi vlasy,
prázdno, mlha, ostrov, který se ztrácí.
Vzpomínky a nové naděje,
je mi zima, ale uvnitř něco mě hřeje.
Bojím se toho co teď přijde
a co bude dál.
Ale vím jistě, že tenhle ostrov