... aneb časopis studujících
Dragonshard

Dost k úvodu a vrhněme se přímo na hru samotnou. Jedná se o strategii, jak jsem již řekl, která v sobě pojí prvky z Warcraftu III a Lord of The Ring: The Battle For Middle-Earth. Na začátku levelu (Bavíme se o rychlých hrách, ne o kampani!) má každý hráč (nebo počítač) hlavní budovu, ve které vyrábí šampióny - hrdiny a také velké ultimátní nestvůry, které můžeme přirovnat k nazghůlům v Lord of The Rings . Okolo tohoto hlavního centra je 12 vyhrazených polí pro výstavbu budov. Celý tento komplex je potom obehnán obrannou zdí, která v základní formě nestojí ani za nic, ale o tom až později.

Při rychlé hře máme na výběr ze tří národů:
[UL][LI]Order of The Flame – v podstatě se jedná o lidi, kteří si podobně jako ve Warcfartu lahodí ve všelijaké magii, ale na druhou stranu vyrábějí bojové roboty. Jako ultimátní monstrum mohou vyrobit Fénixe, který narozdíl od dalších dvou dokáže létat.[/LI]
[LI]Umbragen – v každé pořádné strategii musí být i pořádná temná strana, na kterou se hráč bojí jen podívat, a tady takovou máme. Cvičí hlavně různé temné mágy a tajemné vrahy a jako ultimátní nestvůru mají Beholdera – velkou vznášející se kouli s jedním velkým okem a mnoha dalšíma očima na tykadlech, které jí čouhají na všechny strany.[/LI]
[LI]Lizardfolk – toto je velice zajímavá rasa, kterou opět můžeme přirovnat k Orkům z Warcraft III. Jedná se o různé zmutované ještěry, želvy, pteranodony a draky, které si hráč musí ihned zamilovat. Tento národ vyrábí velkou válečnou nestvůru nazývanou War Felldrake, což je mohutný červený nosorožec, který rozdrtí vše, co mu přijde pod nohy.[/LI][/UL]


Tuto strategii něco od ostatních her podobného žánru odlišuje. Jedná se o to, že hned na začátku hry můžete vyrobit jakoukoliv budovu a vyrobit jakéhokoliv bojovníka, jaký se vám zrovna zamane. Buďto si hned pro začátek vyrobíte dračí monument a začnete vyrábět draky, nebo si vyvrtáte díru do země, ze které začnou vylézat malí panáčci. Jednotky mají, dá se říct, všechny stejnou hodnotu. Drak je vám v boji stejně hodnotný jako zloděj. Je zde však menší problém, který se týká toho, že si budovy a v nich vyrobené jednotky musíte vylepšovat za zkušenosti, které získáte z bitev. Každá budova má 5 úrovní a po každém upgradu se jednotce zvyšuje síla, zdraví, mana a také získává nové schopnosti, které z největší části uplatní v bitvě. Stejně tak si musíte za malý poplatek zlepšovat opevnění, jinak moc dlouho nepřežijete. S ubohou hliněnou zdí toho moc neodrazíte. Další, co tuto hru odlišuje od jiných strategií, je to, že místo toho, aby byla u každé rasy určena speciální jednotka na těžbu surovin, zde můžou těžit všechny jednotky s výjimkou těch létajících.

Každá mapa rychlé hry se skládá ze 2 map – zní to divně, že? Vůbec ne! Města se staví a hlavní boje probíhají na zemském povrchu, kde rostou stromy, padá sníh nebo je kde obyčejně poušť. Na povrchu se také těží jedna ze dvou surovin – dračí krystaly. Těch je ze začátku na mapě málo, ale žádný strach – naprší vám další v podobě meteorického deště. Pokud ale toužíte po větším bohatství a chcete zlato, musíte se vypravit průchody do Khyberu, podzemního světa, kde se všude po zemi válí truhly se zlatem a kde se setkáte s různými neutrálními nestvůrami od malých zlodějů přes různé hadovité nestvůry až po obrovské okřídlené ďábly nebo několikahlavé hydry plivající oheň. V tomto podzemním světě se hra mírně mění ze strategie na RPG, ale ne až tak výrazně. Zde v podzemí mimo zlata nacházíme také spoustu artefaktů, které můžeme kdykoliv použít na kohokoliv, ale jejichž účinek je mnohdy mizivý.

Přestože každá rasa má na výběr ze 4 hrdinů, z nichž si jednoho nejlépe hned ze začátku vyrobí, tito hrdinové se zase třeba od Warcraft III liší tím, že jejich síla a schopnosti jsou pevně dané. Tito hrdinové se nevylepšují a tedy ani nezískávají další lepší dovednosti.

V boji si musíme dávat pozor na to, jaká jednotka má jaký druh zranění a jaká je proti jakému zranění odolná a naopak, který typ útoku ji zraní nejvíce.
Setkáme se se 5 typy útoků:
[UL][LI]Divoký – útok, kterým vládnou hrdinové, ultimátní nestvůry a potvory v podzemí. Není vůči němu resistence.[/LI]
[LI]Jedovatý – tento útok používají například osedlaní pteranodoni nebo většina lukostřelců.[/LI]
[LI]Ohnivý – Toto je útok využívaný hlavně mágy a různými mýtickými stvořeními.[/LI]
[LI]Magický – je využitelný hlavně proti robotům, kteří jsou proti všemu ostatnímu téměr nesmrtelní.[/LI]
[LI]Fyzický – tímto typem útoku disponují především ty nestvůry, které se ohánějí meči a noži, například zloději.[/LI][/UL]


Myslím si, že je to hra, kterou by průměrný hráč měl alespoň ozkoušet a v lepším případě si jí i užít. Dle mého názoru svou kvalitou a hratelností nepřekoná Warcraft III, ale i přesto stojí za ozkoušení.



Publikováno: 22.6.2006 v rubrice PC hry - Recenze
Diskuze: žádný příspěvek
Autor: Jakub SvitĂĄk (Autor)
Náhled pro tisk

Obrázek k článku Obrázek k článku Obrázek k článku



Vložit do fóra:
Vaše Jméno:
Vaše E-mailová adresa:
Předmět
Optimalizováno pro MS IE 6.0, Mozillu, FireFox a Operu
© Copyright 2004-2020 funous
Závazné právní podmínky
Gimpl
Portál Gymnázia Dobruška
Portál Odborného Učiliště 17. listopadu 1212
ŽVAV - ikona
XHTML - ikona
CSS - ikona
RSS - ikona
MySQL - ikona
PHP - ikona