... aneb časopis studujících
Letecká soutěž se společností Lockheed Martin – vítěz

Naše letecká soutěž se společností Lockheed Martin probíhající od 10.12.2005 byla v minutě, kdy se rok 2005 sešel s rokem 2006 dle pravidel uzavřena, proto vám dnes přináším jak správné odpovědi na otázky, tak i jména výherců.

Předem chci ale uvést, že mě nemile překvapilo, jak málo návštěvníků se soutěže zúčastnilo - 11, byl bych proto rád, kdybyste se vyjádřili v diskusi, abychom věděli, co příště zlepšit. Zdály se vám těžké otázky, nebo tu snad máme tak málo aktivních čtenářů? Nevěřím, že chce tak málo lidí zadarmo vyhrát ceny v řadově tisícové hodnotě… Poslední příčina, která mě napadla, je vaše nedůvěra k nám. Snad vám ji vyvrátíme fotogalerií z předávání cen výhercům.

Správné odpovědi[/B]

1. Která verze letounu Lockheed Martin C-130 Hercules je nejdelší a zároveň nejnovější? (Nápověda: jedná se o cca 5 metrů prodlouženou verzi nového C-130, která je vybavena např. duálními HUDy a zcela novými motory s celokompozitovými šestilistými vrtulemi.)
Správná odpověď: c) C-130J-30
Odůvodnění: Nejnovější výrobní sérií letounů Lockheed Martin C-130 je C-130J Super Hercules, od kterého byla odvozena prodloužená verze C-130J-30. Více zde.
[/I]

2. Který japonský stíhací letoun je odvozený od Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon? (Nápověda: tento letoun má přibližně o 25% větší křídlo než F-16, používá motor General Electric F110-GE-129, jeho cena je cca 4x vyšší, než je cena základní F-16 a do služby nastoupil roku 2000.)
Správná odpověď: a) Mitsubishi F-2
Odůvodnění: Vojenské stíhací letectvo Japonska potřebovalo nový moderní stíhací stroj, který měl být však vyráběný v Japonsku, proto byl licenčně vyvinut společně se společností Lockheed Martin letoun Mitsubishi F-2 podle základů Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon. Více zde.
[/I]

3. Která verze letounu Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter je upravená pro krátký vzlet a strmé přistání (STOVL)? (Nápověda: letoun používá jeden motor, který má však plně vektorovatelnou výstupní trysku, používá „Fan lift“ systém, používá technologii „stealth“ a má být dodáván převážně námořnictvu Velké Británie.)
Správná odpověď: b) F-35B
Odůvodnění: Letoun F-35 Joint Strike Fighter bude vyráběn ve 3 provedeních, z nichž verze F-35B je vybavena technologií STOVL a bude primárně dodávána námořnictvu Velké Británie za dosluhující letouny Harrier. Více zde.
[/I]

4. Ve kterém městě sídlí letecká divize společnosti Lockheed Martin?
Správná odpověď: b) Fort Worth, Texas, USA
Odůvodnění: Hlavní sídlo společnosti Lockheed Martin je sice v Marylandu, avšak sídlo letecké divize (Lockheed Martin Aeronautics Company) je v někdejším sídle General Dynamics, tedy ve Fort Worthu, TX, USA. Více zde.


Výherci[/B]
Soutěže se zúčastnilo celkem 11 soutěžících, ze kterých celkem 8 odpovědělo správně a zbylí 3 bohužel špatně. Oněch 8, kteří postoupili do slosování o ceny, bude odměněno výhrou vypsanou níže. Slosování prováděl šéfredaktor Matěj Gottwald, za nezávadný průběh slosování ručí jak Matěj Gottwald (wizaard), tak i František Skála (funous).

[UL][LI]Martin Synáček - značkový kovový zapalovač Zippo s logem Lockheed Martin, svítící propiska Lockheed Martin a set masivního broušeného skla (sklenička a džbánek) + taška Lockheed Martin Aeronautics Company, kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J[/LI]
[LI]Miroslava Cvejnová - svítící propiska Lockheed Martin a set masivního broušeného skla (sklenička a džbánek) + taška Lockheed Martin Aeronautics Company, kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J[/LI]
[LI]Lukáš Fidranský - značkový kovový zapalovač Zippo a svítící propiska Lockheed Martin + taška Lockheed Martin Aeronautics Company, kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J[/LI]
[LI]Mirek Cvejn - značkový kožený penál Leed’s s logem Lockheed Martin, zápisníkem a stylovou kovovou propiskou Lockheed Martin + kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J[/LI]
[LI]Jan Šubrt - oficiální deštník Lockheed Martin+ kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J [/LI]
[LI]Stanislav Hofman - kovová soška kovboje s mramorovým podstavcem+ kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J [/LI]
[LI]Martin Šubrt - hrnek Lockheed Martin C-130J Super Hercules+ kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J [/LI]
[LI]David Trykar - kšiltovka Lockheed Martin C-130J Super Hercules+ kruhová a obdélníková samolepka C-130J, prospekt C-130J, plakát C-130J a malý připínací model C-130J [/LI][/UL]


Výherci byli kontaktováni a výhra jim bude předána v co nejkratší době jimi zvolenou cestou. Přineseme vám také fotogalerii z předání cen.

Poděkování[/B]
Chtěli bychom poděkovat společnosti Lockheed Martin za ceny věnované do soutěže, doufáme, že bude naše spolupráce i nadále pokračovat.
Jmenovitě bychom chtěli poděkovat panu Dr. Milanu Budínovi, reprezentantovi Lockheed Martin a panu Milanu Vacíkovi, PR manažerovi Lockheed Martin, bez nichž by tato soutěž nikdy nevznikla.



Článek je součástí seriálu LeteckĂĄ soutÄ?Ĺž s Lockheed Martin.
Ostatní články z tohoto seriálu:

Publikováno: 5.1.2006 v rubrice SoutÄ?Ĺže
Diskuze: žádný příspěvek
Autor: wizaard (Šéfredaktor)
Náhled pro tisk




Vložit do fóra:
Vaše Jméno:
Vaše E-mailová adresa:
Předmět
Optimalizováno pro MS IE 6.0, Mozillu, FireFox a Operu
© Copyright 2004-2020 funous
Závazné právní podmínky
Gimpl
Portál Gymnázia Dobruška
Portál Odborného Učiliště 17. listopadu 1212
ŽVAV - ikona
XHTML - ikona
CSS - ikona
RSS - ikona
MySQL - ikona
PHP - ikona