Redakce MF DNES se stala cílem výpravy mladých novinářů

Autor: Petra Pospíšilová
Vyšlo: 11.7.1998 v časopise Legatis



   Za poznáním redakčního prostředí největšího a nejčtenějšího českého deníku MF DNES se
   vydala skupinka účastníků Letní školy žurnalistiky. Setkání proběhlo 3. července 1998
   v ústřední budově MF DNES na Senovážné ulici v Praze.
   Zástupce šéfredaktora Roman Gallo se snažil zodpovědět všechny otázky, které mu
   zvídaví mladí novináři položili. Studenty zajímal například náklad novin, který se
   pohybuje v rozmezí od 380 – 550 tisíc výtisků denně.Dále čtenost deníku apod.
   Dozvěděli se také o regionálních přílohách, o počtu neprodaných výtisků (tzv.
   remitenda = 13 – 14 %) a nástupním platu novináře.
   Roman Gallo prozradil, že slabou stránkou deníku je marketing, hlavně co se týče
   distribuce. „Kvůli špatné kvalitě distribuční služby se 90 – 95 % výtisků prodává v
   trafikách, na rozdíl od zahraničí, kde je to přesně naopak," poznamenal. Jednou z
   hlavních snah MF DNES je tady zlepšit distribuční sít, aby se mohlo více uplatnit
   předplatné.Jak dále uvedl tisk není barevný. Důvodem je, že barva by noviny výrazně
   zdražila, a proto barva proniká do celostátních novin pomalu.
   Po rozhovoru s Romanem Gallem se studenti setkali s výrobním manažerem Ivanem
   Makovcem. Ten je zasvětil do problematiky „lámání" stránek. Přestože neměli možnost
   setkat se se šéfredaktorem Petrem Šabatou, získané informace jim přiblížili taje
   novinářského světa.