Redakce MF DNES se stala cílem výpravy mladých novinářů
Autor:
Petra Pospíšilová
Vyšlo: 11.7.1998 v časopise Legatis
Za poznáním redakčního prostředí největšího a nejčtenějšího českého deníku MF DNES se
vydala skupinka účastníků Letní školy žurnalistiky. Setkání proběhlo 3. července 1998
v ústřední budově MF DNES na Senovážné ulici v Praze.
Zástupce šéfredaktora Roman Gallo se snažil zodpovědět všechny otázky, které mu
zvídaví mladí novináři položili. Studenty zajímal například náklad novin, který se
pohybuje v rozmezí od 380 – 550 tisíc výtisků denně.Dále čtenost deníku apod.
Dozvěděli se také o regionálních přílohách, o počtu neprodaných výtisků (tzv.
remitenda = 13 – 14 %) a nástupním platu novináře.
Roman Gallo prozradil, že slabou stránkou deníku je marketing, hlavně co se týče
distribuce. „Kvůli špatné kvalitě distribuční služby se 90 – 95 % výtisků prodává v
trafikách, na rozdíl od zahraničí, kde je to přesně naopak," poznamenal. Jednou z
hlavních snah MF DNES je tady zlepšit distribuční sít, aby se mohlo více uplatnit
předplatné.Jak dále uvedl tisk není barevný. Důvodem je, že barva by noviny výrazně
zdražila, a proto barva proniká do celostátních novin pomalu.
Po rozhovoru s Romanem Gallem se studenti setkali s výrobním manažerem Ivanem
Makovcem. Ten je zasvětil do problematiky „lámání" stránek. Přestože neměli možnost
setkat se se šéfredaktorem Petrem Šabatou, získané informace jim přiblížili taje
novinářského světa.