Kam kráčí Český rozhlas

O chodu nejstaršího a nejposlouchanějšího rádia v republice i o přípravě nových provozních prostor se dozvěděli studenti Letní školy žurnalistiky

Autor: Zdeněk Zárybnický
Vyšlo: 11.7.1998 v časopise Legatis



   Letos oslavil ČRo 75 let své existence. Podle slov jeho marketingové manažerky
   Isabely Filové je důvodem jeho vysoké popularity ( přes 2.5 milionu pravidelných
   posluchačů) pestrá programová skladba pro publikum od tří do sta let.
   „ Nyní se Český rozhlas modernizuje a přechází na digitální systém,„ vysvětluje paní
   Filová nynější stav budovy. Protože je však stavba chráněnou památkou, zůstávají
   některá zařízení v původní podobě z roku 1933.
   Když Čechy, jako druhé na světě, začaly vysílat, měli rozhlasoví pracovníci k
   dispozici pouze stan ve Kbelích a jeden mikrofon vyrobený z telefonního sluchátka.
   „Pro to, co ostatní měli v technice, oni museli využít své mozky,„ říká dnešní
   marketingová manažerka. Technika se zlepšila, ale ani dnes většina zaměstnanců ČRo
   neusíná na vavřínech. „Kdo chvíli stál, již stojí opodál,„ tvrdí přísloví, a tak i
   vedení tohoto rádia vzdělávání podporuje.
   Český rozhlas se ovšem nevěnuje pouze svým zaměstnancům, podporuje také mnohé veřejné
   kulturní akce a spolky. Příkladem může být soutěž vážné hudby pro mladé umělce
   Concertino Praga, Synkopický orchestr Českého rozhlasu či Dismannův rozhlasový dětský
   sbor, jehož členy byli mezi jinými  i Marek Eben a Tereza Pergnerová.