Kam kráčí Český rozhlas
O chodu nejstaršího a nejposlouchanějšího rádia v republice i o přípravě nových provozních prostor se dozvěděli studenti Letní školy žurnalistiky
Autor:
Zdeněk Zárybnický
Vyšlo: 11.7.1998 v časopise Legatis
Letos oslavil ČRo 75 let své existence. Podle slov jeho marketingové manažerky
Isabely Filové je důvodem jeho vysoké popularity ( přes 2.5 milionu pravidelných
posluchačů) pestrá programová skladba pro publikum od tří do sta let.
„ Nyní se Český rozhlas modernizuje a přechází na digitální systém,„ vysvětluje paní
Filová nynější stav budovy. Protože je však stavba chráněnou památkou, zůstávají
některá zařízení v původní podobě z roku 1933.
Když Čechy, jako druhé na světě, začaly vysílat, měli rozhlasoví pracovníci k
dispozici pouze stan ve Kbelích a jeden mikrofon vyrobený z telefonního sluchátka.
„Pro to, co ostatní měli v technice, oni museli využít své mozky,„ říká dnešní
marketingová manažerka. Technika se zlepšila, ale ani dnes většina zaměstnanců ČRo
neusíná na vavřínech. „Kdo chvíli stál, již stojí opodál,„ tvrdí přísloví, a tak i
vedení tohoto rádia vzdělávání podporuje.
Český rozhlas se ovšem nevěnuje pouze svým zaměstnancům, podporuje také mnohé veřejné
kulturní akce a spolky. Příkladem může být soutěž vážné hudby pro mladé umělce
Concertino Praga, Synkopický orchestr Českého rozhlasu či Dismannův rozhlasový dětský
sbor, jehož členy byli mezi jinými i Marek Eben a Tereza Pergnerová.