Čtyřnápravový vysokostěnný železniční nákladní vůz řady Eas pro MSTS ------------------------------ verze 1.1 - 10. 08. 2011 ------------------------------ MODEL: ------ na stavbě modelu se podíleli: Kank (M.Tvrdik@email.cz, http://eldar.cz/kank) : 3D model, namapování textur, nastavení spřáhel, nastavení chování Robo (krobo@centrum.sk) : textury Macrel (mohamad1@azet.sk) : textury mates.zscs (mates.zscs@gmail.com) : fotodokumentace K modelu je možno stáhnout spřáhla ve variantách 30 a 80cm, *.wag soubory jsou nastaveny pro MSTS v 1.4. Model je plně funkční i pod MSTS Bin. Na nákladní vůz má model celkem vysoký počet polygonů. Nechtěl jsem vůz ošidit a aby nebyl pro hru tolik náročný, obsahuje 7 dalších zjednodušených verzí. Níže je uveden počet polygonů, hodnota Kujus a zobrazovací vzdálenost u nejsložitějšího modelu (verze s podélně loženými kládami). Zobrazovací vzdálenost Počet polygonů Hodnota Kujus 0-30 m 16 596 3,88 30-50 m 14 151 2,60 50-75 m 9 410 1,73 75-100 m 7 153 1,31 100-150 m 3 838 0,70 150-300 m 2 964 0,54 300-500 m 1 764 0,32 500-1500 m 304 0,06 K modelu jsou přiloženy modely "koncovek" ve dvou verzích - standardní (na zadním čele vagonu) a obrácené (na předním čele vagonu). Model je ve 54 variantách, význam názvů je následující: ZSSKC vuz Eas2 drevo Vůz ZSSKC Eas2 příčně ložený kládami ZSSKC vuz Eas2 drevo k. Vůz ZSSKC Eas2 příčně ložený kládami, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 drevo ko. Vůz ZSSKC Eas2 příčně ložený kládami, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 drevo2 Vůz ZSSKC Eas2 podélně ložený kládami ZSSKC vuz Eas2 drevo2 k. Vůz ZSSKC Eas2 podélně ložený kládami, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 drevo2 ko. Vůz ZSSKC Eas2 podélně ložený kládami, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 odl. Vůz ZSSKC Eas2 ložený odlitky ZSSKC vuz Eas2 odl. k. Vůz ZSSKC Eas2 ložený odlitky, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 odl. ko. Vůz ZSSKC Eas2 ložený odlitky, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 prazdny Vůz ZSSKC Eas2 v prázdném stavu ZSSKC vuz Eas2 prazdny k. Vůz ZSSKC Eas2 v prázdném stavu, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 prazdny ko. Vůz ZSSKC Eas2 v prázdném stavu, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 repa Vůz ZSSKC Eas2 ložený cukrovou řepou ZSSKC vuz Eas2 repa k. Vůz ZSSKC Eas2 ložený cukrovou řepou, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 repa ko. Vůz ZSSKC Eas2 ložený cukrovou řepou, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 ruda Vůz ZSSKC Eas2 ložený železnou rudou ZSSKC vuz Eas2 ruda k. Vůz ZSSKC Eas2 ložený železnou rudou, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 ruda ko. Vůz ZSSKC Eas2 ložený železnou rudou, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 srot Vůz ZSSKC Eas2 ložený železným šrotem ZSSKC vuz Eas2 srot k. Vůz ZSSKC Eas2 ložený železným šrotem, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 srot ko. Vůz ZSSKC Eas2 ložený železným šrotem, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 sterkp Vůz ZSSKC Eas2 ložený štěrkopískem ZSSKC vuz Eas2 sterkp k. Vůz ZSSKC Eas2 ložený štěrkopískem, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 sterkp ko. Vůz ZSSKC Eas2 ložený štěrkopískem, na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 uhlie Vůz ZSSKC Eas2 ložený uhlím (kupky) ZSSKC vuz Eas2 uhlie k. Vůz ZSSKC Eas2 ložený uhlím (kupky), na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 uhlie ko. Vůz ZSSKC Eas2 ložený uhlím (kupky), na předním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 uhlie2 Vůz ZSSKC Eas2 ložený uhlím ZSSKC vuz Eas2 uhlie2 k. Vůz ZSSKC Eas2 ložený uhlím, na zadním čele vozu osazen koncovkami ZSSKC vuz Eas2 uhlie2 ko. Vůz ZSSKC Eas2 ložený uhlím, na předním čele vozu osazen koncovkami INSTALACE A LICENCE: -------------------- Nainstalováním modelu stvrzujete svůj souhlas s licenčním ujednáním: 1) Model je freeware, archiv a jeho části nesmí být šířeny za účelem jakéhokoliv zisku. Platí pro něj následující omezení: 2) umístění modelu a jeho částí na jiných stránkách než na http://eldar.cz/kank je povoleno pouze v případě, že se jedná o originální (nepozměněný) archiv s modelem. Dále je nutno uvést kontakt na autora modelu a informovat autora o tomto alternativním umístění. 3) Archiv nesmí být šířen bez tohoto readme_zsskc_Eas2.txt 4) Používání a přechovávání modelu je na vlastní nebezpečí. Autor neručí za jakékoliv škody způsobené používáním modelu. 3) Modifikace souborů povolena pouze pro soukromé účely. Jakékoliv šíření a zveřejňování takto modifikovaných souborů je zakázáno. Zásahem do jakéhokoliv souboru ztrácí uživatel nárok na případnou pomoc při vzniku nějakého problému. 4) Do veřejných aktivit lze použít pouze model s originálním pojmenováním. 5) Případní skiny lze zveřejnit až se souhlasem autora modelu. 6) Vyjímky určí autor Instalace: Rozbalte archiv s modelem do složky s Vaším trainsetem (např. C:\Program Files\TrainSimulator\Trains\Trainset Vytvořte novou soupravu vlaku a vyražte na trať! SKUTEČNÝ Vůz: ------------- Vozy řady Eas byly vyráběny vagónkou v Popradě v letech 1979 až 1984. Jejich cílem bylo nahradit dožívající vozy řady Vsa. Do vozů se nakládá zejména šrot, dřevo, uhlí, koks, ruda a jiné sypké materiály které nevyžadují zvlášní ochranu před povětrnostními vlivy. Lze naložit i kusové zásilky. Kostra spodku vozu je rámové konstrukce, zhotovené z válcovaných i tvarovaných ocelových profilů a plechů. Nástavbu vozu tvoří svařovaná skříň, sestávající ze dvou bočních a dvou čelních stěn které jsou provedeny jako výklopné. V každé boční stěně jsou dvoje křídlové dveře o světlosti 1800 x 1800 mm. Podlaha vozu je kovová (plech je tloušťky 6 mm). Vůz je na každém čele opatřen jednou levou stupačkou a madly. Na obou krajních podélnících jsou v oblasti představku umístěny háky na vlečné lano. Vůz se vykládá bočními dveřmi, čelními klapkami (přes čelní výklopník), nebo přes rotační výklopník. PROVOZ: ------- Tento vůz lze potkat na území celé ČR i v zahraničí. Označení vozu: -------------- 31 RIV 56 SK-ZSSKC 5420 617-8 Eas E - Otevřený vůz běžné stavby a - vůz se čtyřmi nápravami s - maximální povolená rychlost naloženého vozu 100km/h Barevné řešení vozu: -------------------- Vozy jsou opatřeny klasickým červenohnědým nátěrem, nyní bez černého obdélníků v levé části bočnice. Základní technické údaje: ------------------------- Délka vozu přes nárazníky: 14.040 mm Šířka skříně: 3.040 mm Výška podlahy nad TK 1 255 mm Vzdálenost otočných čepů podvozků 9.000 mm Rozvor podvozků (typ Y 25 Cs/Rs) 1.800 mm Průměr dvojkolí: 920 mm Hmotnost prázdného vozu 22.500 kg ± 1 % Hmotnost plně loženého vozu: 80.000 kg Maximální ložná hmotnost třída A 40.000 kg Maximální ložná hmotnost třída B1 46.000 kg Maximální ložná hmotnost třída B2 48.000 kg Maximální ložná hmotnost třída C 56.000 kg Hmotnost na nápravu (plně lož.): 20.000 kg Ložná délka 12.800 mm Ložná šířka 2.760 mm Ložná plocha 36 m2 Celkový ložný prostor 72 m3 Maximální rychlost (plně lož.): 100 km/h Maximální rychlost (prázdný): 120 km/h Minimální poloměr oblouku: 75/35 m (traťová rychlost/s uvolněnou šroubovkou, rychlostí 10 km/h a za dozoru) Nárazníky: kategorie A, prstencová pružina Tažné ústrojí: neprůběžné s pryžokovovým vypružením Tlaková brzda: DAKO GP, rozvaděč DAKO CV1 -------------------------------- Přeji příjemnou jízdu bez nehod! Pokud budete mít jakékoliv dotazy a názory, posílejte je na mail: M.Tvrdik@email.cz Kank (Michal) M.Tvrdik@email.cz http://eldar.cz/kank