Vůz pro přepravu sypkých materiálu Uacns pro MSTS ------------------------------ verze 1.0 - 17. 11. 2007 ------------------------------ MODEL: ------ Fotodokumentace, textury, 3D model, namapování textury, nastavení spřáhel: Kank (M.Tvrdik@email.cz, http://eldar.cz/kank) Nastavení chování: Bob (R.Tulis@seznam.cz) Výkresová a technická dokumentace: Tatravagónka Poprad a.s. (www.tatravagonka.sk) Model má nastavená spřáhla na 30 cm (na 80 cm jsou v přiložené složce 80cm) a wag nastavený pro MSTS v 1.4. Model je plně funkční pod MSTS Bin. Na nákladní vůz má model celkem vysoký počet polygonů. Nechtěl jsem vůz ošidit a aby nebyl pro hru tolik náročný, obsahuje 7 dalších zjednodušených verzí. Zobrazovací vzdálenost Počet polygonů Hodnota Kujus 0-30 m 22 366 5,98 30-50 m 18 467 4,15 50-75 m 12 844 2,89 75-100 m 6 802 1,53 100-150 m 4 168 0,94 150-300 m 2 622 0,60 300-500 m 1 686 0,38 500-1000 m 450 0,10 K modelu jsou přiloženy modely "koncovek" ve dvou verzích - standardní (na konci vagonu) a obrácené (na předku vagonu). Model je v šesti variantách, význam názvů je následující: CD vuz Uacns lozeny Vůz ČD Uacns v loženém stavu CD vuz Uacns lozeny,kon. Vůz ČD Uacns v loženém stavu, na zadním čele vozu osazen koncovkami CD vuz Uacns lozeny,obr. kon. Vůz ČD Uacns v loženém stavu, na předním čele vozu osazen koncovkami CD vuz Uacns prazdny Vůz ČD Uacns v prázdném stavu CD vuz Uacns prazdny,kon. Vůz ČD Uacns v prázdném stavu, na zadním čele vozu osazen koncovkami CD vuz Uacns prazdny,obr.kon. Vůz ČD Uacns v prázdném stavu, na předním čele vozu osazen koncovkami INSTALACE A LICENCE: -------------------- Nainstalováním modelu stvrzujete svůj souhlas s licenčním ujednáním: 1) Model je freeware, archiv a jeho části nesmí být šířeny za účelem jakéhokoliv zisku. Platí pro něj následující omezení: 2) umístění modelu a jeho částí na jiných stránkách než na http://eldar.cz/kank je povoleno pouze v případě, že se jedná o originální (nepozměněný) archiv s modelem. Dále je nutno uvést kontakt na autora modelu a informovat autora o tomto alternativním umístění. 3) Archiv nesmí být šířen bez tohoto readme_cd_Uacns.txt 4) Používání a přechovávání modelu je na vlastní nebezpečí. Autor neručí za jakékoliv škody způsobené používáním modelu. 3) Modifikace souborů povolena pouze pro soukromé účely. Jakékoliv šíření a zveřejňování takto modifikovaných souborů je zakázáno. Zásahem do jakéhokoliv souboru ztrácí uživatel nárok na případnou pomoc při vzniku nějakého problému. 4) Do veřejných aktivit lze použít pouze model s originálním pojmenováním. 5) Případní skiny lze zveřejnit až se souhlasem autora modelu. 6) Vyjímky určí autor Instalace: Rozbalte archiv s modelem do složky s Vaším trainsetem (např. C:\Program Files\TrainSimulator\Trains\Trainset Vytvořte novou soupravu vlaku a vyražte na trať! SKUTEČNÝ VůZ: ------------- Vozy této řady se na našich kolejích začaly objevovat od roku 1995, kdy byla zahájena dodávka 130 vozů této řady společnosti Vápenka Čertovy schody (patřící pod skupinu Lhoist Group). Cílem bylo modernizovat a obohatit stávající park vozů na přepravu sypkých materiálů, který byl dosud tvořen pouze vozy řady Uacs (Raj). Použití: Vůz řady Uacns o objemu 80 metrů krychlových (typu 9-551.0) je určený k přepravě volně ložených hmot - substrátů prachového charakteru o skladbě: mleté vápno (800 až 1000 kg na metr krychlový) - zrnitost max. 90 mikrometru mleté vápenec (800 až 1000 kg na metr krychlový) - zrnitost max. 2 milimetry vápenný hydrát (400 až 500 kg na metr krychlový) Vůz je způsobilý pro provoz v režimu S při hmotnosti 22,5 t na nápravu. Je konstruovaný pro tratě s rozchodem 1435 mm a může projíždět kinematickým obrysem dle normy UIC 505-3. Vůz odpovídá předpisům TNŽ, UIC, RIV, TJ, RID a ČD Popis: Vůz řady Uacns, typ 9-551.0 podle typového výkresu č.v. 459.9.551.00.00.0 je 4-nápravový nadržkový vůz s tlakovou brzdou a ruční brzdou ovládanou z plošiny. Nosnou částí je spodek se vzdáleností otočných čepů 12 100 mm, na kterém je uložená a přivařená tlaková nádoba. Skříň tvoří ocelová tlaková nádoba s celkovým objemem 80 metrů krychlových, která je svařená ze dvou hlubokoklenutých den, válcových částí, čtyř kuželových částí a dělící přepážky, která rozděluje prostor nádoby na dva samostatné tlakové prostory o objemech 37 a 43 metrů krychlových. K dolnímu hrdlu kuželových částí nádoby jsou připevněné spodní kužele, které obsahují čeřící zařízení. Víka plnících hrdel jsou vzduchotěsná. Vůz je vystrojen neprůběžným tahadlovým ústrojím, tlakovou brzdou zabudovanou v podvozku a ruční brzdou ovládanou z plošiny na jednom čele, levou stupačkou na opačném čele a žebříkem pro přístup k plnícím otvorům. Spodek s tlakovou nádobou je uložený na dvou dvounápravových podvozcích Y 25 Lsdi, typu 9-831.7 a 9-831.8 s kladkami pro ruční brzdu. Dovolená hmotnost na nápravu při rychlosti 100 km/h je 22,5 t. V prázdném stavu může být vůz přepravován rychlostí 120 km/h. PROVOZ: ------- Vozy lze nejčasteji spatřit ve své domovské stanici - v Berouně. Vozy této řady směřují nejčastěji do Prahy Libně, kde docházi k jejich rozřazování. Nejčastější cílové stanice jsou Most n. n., Děčín st. h. (ucelené soupravy do Německa), Plzeň hl. n. a Nová Ves n. L . Menší část vozů směřuje do východních cílů v republice. Označení vozu: -------------- 33 RIV 54 CZ-VČS 932 6 113-5 Uacns U - Speciální vůz, nezařaditelný do řad F, H, L, nebo S a - čtyřnápravový vůz (podvozkový vůz) c - vykládání tlakem n - ložná hmotnost v hmotnostní kategorii C>60 tun s - maximální povolená rychlost naloženého vozu 100km/h Barevné řešení vozu: -------------------- Vozy byly dodány v bílém nátěru s velkým logem Vápenky Čertovy schody (modré schody a na jednotlivých stupních umístěna písmena V,Č a S). Později vozy dostaly nové logo skupiny Lhoist. Základní technické údaje: ------------------------- Délka přes nárazníky: 17.140 mm Délka skříně: 15.900 mm Šířka skříně: 3.090 mm Výška střechy nad TK: 4.175 mm (bez žebříku) Vzdálenost otoč. čepů: 12.100 mm Podvozek: Y 25 Lsdi Rozvor podvozku: 1.800 mm Průměr dvojkolí: 920 mm Hmotnost prázdného vozu: 25.500 kg Hmotnost plně loženého vozu: 90.000 kg Ložná hmotnost: 64.500 kg Hmotnost na nápravu (plně lož.): 22.500 kg Maximální rychlost (plně lož.): 100 km/h Maximální rychlost (prázdný): 120 km/h Minimální poloměr oblouku: 150/35 m (traťová rychlost/s uvolněnou šroubovkou, rychlostí 10 km/h a za dozoru) Trajekt: 120 m/ 3 stupně 30 vteřin (jmenovitý poloměr oblouku, úhel náběhu) Nárazníky kategorie A: 30 kJ Tažné ústrojí: 15 kJ Šroubovka: 850 kN Tlaková brzda: DAKO DK-GP A12'' (Samočinné brždění podle nákladu) Stavěč zdrží: SAB DRV 2A1-300 K Objem nádoby: 80 metrů krychlových Materiál nádoby: St 52-3, 11 503.1 Zkušební/provozní/venkovní přetlak: 3,25/2,5/0,01 bar Maximální teplota substrátu: 50 stupňů Celsia -------------------------------- Přeji příjemnou jízdu bez nehod! Velké díky patří firmám Tatravagónka Poprad,a.s. a Vápenka Čertovy schody,a.s. za poskytnutí potřebných informací a materiálů. Pokud budete mít jakékoliv dotazy a názory, posílejte je na mail: M.Tvrdik@email.cz Kank (Michal) M.Tvrdik@email.cz http://eldar.cz/kank