Čtyřnápravový speciální železniční nákladní vůz řady Uacs (typ 451.1) pro MSTS ------------------------------ verze 1.0 - 24. 12. 2009 ------------------------------ MODEL: ------ Fotodokumentace, textury, 3D model, mapování textur, nastavení spřáhel, nastavení chování: Kank (M.Tvrdik@email.cz, http://eldar.cz/kank) Zvuky: Jacek (Petr.Smutek@seznam.cz, http://www.jacek-modely.cz/) Technická a výkresová dokumentace: PAROSTROJ (www.parostroj.net) Model má nastavená spřáhla na 30 cm (nebo 80 cm - podle stažení chování z webu) a wag nastavený pro MSTS v 1.4. Model je plně funkční i pod MSTS Bin. Na nákladní vůz má model celkem vysoký počet polygonů. Nechtěl jsem vůz příliš zjenodušit a aby nebyl pro hru tolik náročný, obsahuje 7 dalších zjednodušených verzí. Níže je uveden počet polygonů, hodnota Kujus a zobrazovací vzdálenost modelu. Zobrazovací vzdálenost Počet polygonů Hodnota Kujus 0-30 m 17 972 3,87 30-50 m 15 274 2,62 50-75 m 11 728 2,01 75-100 m 7 803 1,34 100-150 m 6 450 1,11 150-300 m 4 744 0,81 300-500 m 2 827 0,49 500-1500 m 1 140 0,20 K modelu jsou přiloženy modely "koncovek" ve dvou verzích - standardní (na zadním čele vagonu) a obrácené (na předním čele vagonu). Model je v šesti variantách, význam názvů je následující: CD vuz Uacs prazdny Vůz ČD Uacs v prázdném stavu CD vuz Uacs prazdny k. Vůz ČD Uacs v prázdném stavu, na zadním čele vozu osazen koncovkami CD vuz Uacs prazdny ko. Vůz ČD Uacs v prázdném stavu, na předním čele vozu osazen koncovkami CD vuz Uacs lozeny Vůz ČD Uacs v loženém stavu CD vuz Uacs lozeny k. Vůz ČD Uacs v loženém stavu, na zadním čele vozu osazen koncovkami CD vuz Uacs lozeny ko. Vůz ČD Uacs v loženém stavu, na předním čele vozu osazen koncovkami INSTALACE A LICENCE: -------------------- Nainstalováním modelu stvrzujete svůj souhlas s licenčním ujednáním: 1) Model je freeware, archiv a jeho části nesmí být šířeny za účelem jakéhokoliv zisku. Platí pro něj následující omezení: 2) umístění modelu a jeho částí na jiných stránkách než na http://eldar.cz/kank je povoleno pouze v případě, že se jedná o originální (nepozměněný) archiv s modelem. Dále je nutno uvést kontakt na autora modelu a informovat autora o tomto alternativním umístění. 3) Archiv nesmí být šířen bez tohoto readme_CD_Uacs.txt 4) Používání a přechovávání modelu je na vlastní nebezpečí. Autor neručí za jakékoliv škody způsobené používáním modelu. 3) Modifikace souborů povolena pouze pro soukromé účely. Jakékoliv šíření a zveřejňování takto modifikovaných souborů je zakázáno. Zásahem do jakéhokoliv souboru ztrácí uživatel nárok na případnou pomoc při vzniku nějakého problému. 4) Do veřejných aktivit lze použít pouze model s originálním pojmenováním. 5) Případní skiny lze zveřejnit až se souhlasem autora modelu. 6) Vyjímky určí autor Instalace: Rozbalte archiv s modelem do složky s Vaším trainsetem (např. C:\Program Files\TrainSimulator\Trains\Trainset Vytvořte novou soupravu vlaku a vyražte na trať! SKUTEČNÝ Vůz: ------------- Počátkem 50. let 20. století rostla přeprava volně loženého cementu a dalších sypkých materiálů. Stávající vozy (zejména řady Paoj) měly být doplněny a později i nahrazeny nově vznikajícím vozem řady Uacs. Model představuje vůz Uacs typu 451.1 - ten vychází z upraveného vozu typu 451. Vůz má nový spodek, který je charakteristický návratem k rovnému podélníku, byť poněkud mohutnějšímu než u typu nejstaršího (495), a to z profilu U280. Toto řešení zlepšilo přístup k spodním víkům komorových podavačů. Vůz je určen k přepravě volně ložených práškových hmot o sypné hmotnosti 0,5 až 1,2 kg/dm3, vlhkosti 0,5 až 1 % zrnění 0,02 až 0,5 mm, tedy například pro cement, mletý vápenec, vysokopecní strusku, mleté vápno a elektrárenský popílek. Vyprazdňování se děje pomocí stlačeného vzduchu. Lze vyprazďnovat vně koleje na obě strany vozu potrubím do silničního přepravníku, přenosného nebo stabilního sila. V průběhu výroby docházelo k dalším úpravám vozů - od roku 1983 nahradil výrobce vzduchotechniky ZVVZ v čeřícím zařízení keramickou mikroporézní trubku jednoduchou dopravní hubicí. Touto rekonstrukcí, následně prováděnou v rámci oprav u všech provozovaných vozů, byla snížena poruchovost na vzduchotechnice vozu. Všechny uvedené typy jsou vybaveny horními víky komorových podavačů o průměru 440 mm, které slouží k nakládce přepravovaného substrátu. Nezbytnou součásti vzduchotechniky všech vozů jsou čeřící plátna v spodní části komorových podavačů přes které proudí vzduch do přepravované sypké hmoty při vyprazdňování. PROVOZ: ------- Tento vůz lze potkat na území celé ČR i v zahraničí. Označení vozu: -------------- 83 RIV 54 ČD 930 7 080-8 Uacs U - speciální vůz, nezařaditelný do řad F, H, L, nebo S a - vůz se čtyřmi nápravami c - vykládání tlakem s - maximální povolená rychlost naloženého vozu 100km/h Barevné řešení vozu: -------------------- Vozy byly provozovány zejména v nátěru kombinující žlutou (jímky) a hnědou barvu ("rakev"), rám a podvozky byly černé. Vyskytovaly se i vozy s zelenou rakví. Po privatizaci některých cementárem dostávaly vozy specifické rreklamní nátěry. Základní technické údaje: ------------------------- Délka vozu přes nárazníky: 14.450 mm Šířka skříně: 3.012 mm Vzdálenost otočných čepů podvozků 8.000 mm Rozvor podvozků (typ 26-2.8) 2.000 mm Průměr dvojkolí: 920 mm Hmotnost prázdného vozu 25.750 kg Hmotnost plně loženého vozu: 80.000 kg Hmotnost na nápravu (plně lož.): 20.000 kg Celkový ložný prostor 52 m3 Maximální rychlost (plně lož.): 90 km/h Maximální rychlost (prázdný): 100 km/h Minimální poloměr oblouku: 75/35 m (traťová rychlost/s uvolněnou šroubovkou, rychlostí 10 km/h a za dozoru) Tlaková brzda: DAKO GP, rozvaděč DAKO CV1-D14 -------------------------------- Přeji příjemnou jízdu bez nehod! Pokud budete mít jakékoliv dotazy a názory, posílejte je na mail: M.Tvrdik@email.cz Kank (Michal) M.Tvrdik@email.cz http://eldar.cz/kank