Chcete si zajezdit aktivitu bez stahování dalších vozidel nebo složitého upravování Vašich vozidel v TRAINSETU? Již se Vám určitě u některé aktivity stalo, že při načítání na vás vyskočila celá řada hlášek typu chybí soubor 163063.eng apod.
Zde je návod jak si zajezdit aktivitu i bez těchto chybějících souborů. Budete potřebovat program ConBuilder. Odkaz na něj je uveden dole na stránce.
Takže, máte aktivitu a nejde vám.
- Spustíme proto program ConBuilder, a na liště klepneme na ikonku s bílým ciferníčkem s písmenem A.
- Zobrazí se okno "Consists from activities", vybereme trať a aktivitu a klepneme na tlačítko Test consists. Vyskočí okno Test Units, kde dáme start test.
- Pokud je něco v nepořádku, vyskočí okno "Error reports by type"
- Klepneme na tlačítko "Missing files" a program otevře dokument, ve kterém jsou vypsáno co a kde chybí. To se hodí, pokud chceme chyby upravovat ručně v nějakém textovém editoru (viz dole).
- V okně "Test units" se podíváme na ten úplně nejspodnější žlutý rámeček - zde se vypsaly všechny chybné .con soubory
- 2x klepneme na jeden z nich a rovnou jej můžeme editovat v programu. Chybové soubory jsou označeny hláškou UNIT NOT FOUND. Pod nimi je název onoho chybějícího souboru - to nám pomůže určit odpovídající náhradu.
- V editoru 2x klepneme na místo v soupravě, kde je UNIT NOT FOUND a vozidlo zmizí. Místo něj ze seznamu vybereme jiné vozidlo a dvojklikem opět vložíme. Můžeme také vozidlo vymazat bez náhrady. Prázdné místo pak zneškodníme posunutím zbytku soupravy pomocí šipek v ConBuilderovi.
- Takto upravenou soupravu už jen uložíme. To samé provedeme podle kroků 5 - 7 u všech chybných conů.
Ruční opravování chyb.
- Podle první části (body 1-4) návodu si otevřeme složku ve které máte nainstalované MSTS. Dáme Trains->Consists.
- Vybere ze složky chybný con a otevřeme jej např v Notepadu. Zde jsou významy důležitých řádků:
TrainCfg ( r672_r635 - název souboru, jak je zobrazován v MSTS.
NextWagonUID ( 15 ) - udává počet vozidel v conu
)
Wagon ( - pokud se jedná o lokomotivu, je místo Wagon napsáno Engine
WagonData ( CDvagB cd_B ) - první slovo v závorce označuje název .eng/wag souboru a druhý údaj jméno složky ve které se .eng/wag soubor nalézá.
UiD ( 1 )
- Ručně pak můžeme upravovat, dodržujeme velká a malá písmena! Pokud vymažeme nějaký vagon (1 vagon = 4 řádky textu začínaje i konče ")"), musíme snížit číslo v řádku NeWagonUID.
|
Objevili jste nové vozidlo nebo skin do MSTS a chcete si zajezdit bez chyb a pádů MSTS? Pokud ano, tak jsou následující řádky určeny pro Vás. UPOZORNĚNÍ - dávejte pozor na pojmenovávání souborů, zvlášť pokud se je chystáte publikovat - existují určitá pravidla a lze tak snadno přijít do konfliktu s autorskými právy!
Nejdříve trošku obecně - aneb výčet souborů potřebných pro správný chod vozidla v simulátoru
- *.s - soubor, který obsahuje: data o tvaru modelu, použití + mapování textur (*.ace soubory). Může existovat ve 2 podobách - binární (kompresovaný, nelze upravovat) a textový (lze editovat). Jak soubory převádět se dozvíte níže.
- *.sd - soubor, který obsahuje: rozměrová data modelu, odkaz na *.s soubor modelu.
- *.eng - soubor (jedná-li se o činnou a řiditelnou lokomotivu), který obsahuje: vlastnosti lokomotivy (váha, brzdy, světla, spřáhla), odkaz na *.s soubor, odkaz na *.cvf (kabina) soubor, odkazy na *.sms soubory (zvuky).
- *.wag - soubor (jedná-li se o vagon, nebo o neřiditelnou lokomotivu), který obsahuje: vlastnosti vozu/lokomotivy (váha, brzdy, světla, spřáhla), odkaz na *.s soubor, odkaz na *.sms soubory(zvuky).
- *.ace - soubory, který obsahují: texturu použitou na modely s/bez alfakánálem (způsobuje průhlednost textury)
Pokud se jedná o lokomotivu, má ve své složce ještě podsložky SOUND + CABVIEW. Většinou se ale v *.eng souboru používá směrování na centrální složku (obvykle COMMON.CAB či COMMON.SND). V těchto složkách jsou informace a soubory nutné pro správnou činnost kabiny a různých zvuků lokomotiv.
Vozidla stažená z internetu toto vše většinou mají u sebe, takže netřeba něco upravovat. Odlišná situace nastane v případě skinů (barevné mutace modelu). Obvykle je ke stažení pouze *.ace soubor... tudíž jak na to:
- Máme stažený skin lokomotivy (např 363) ve formátu nazev.ace. Ve složce s modelem si zkopírujeme .s, .sd, .eng soubory.
- Následně tyto soubory přejmenujeme (např. 363163.eng, 363163.sd atd.).
- Otevřeme si 363163.eng soubor. Zde najdeme řádky Wagon, WagonShape, Engine, Wagon a Name V těcto rádcích nahradíme původní hodnoty novými (např právě 363163). V řádku WagonShape změníme údaj na 363163.s
- Otevřeme 363163.sd a v řádku shape přepíšeme původní hodnotu na 363163.s
- A teď to "nejhorší" - 363163.s - Otevřeme si adresář, kde je MSTS nainstalované, přejdeme na UTILS->FFEDIT a sem 363163.s zkopírujeme.
- Klepneme ve složce pravým tl. myši a dáme Nový->textový dokument. do něj vepíšeme: ffeditc_unicode 363163.s /o:363163.s
- Dáme Uložit jako a do řádku název vepíšeme např. conv.bat a v řádku uložit jako typ vybereme "všechny soubory".
- Uložíme a spustíme -> 363163.s se nám převede z binární verze do textové. V takto upraveném souboru si najdeme řádky s odkazy na *.ace soubory. Zde už název požadované textury změníme na nazev.ace, uložíme a převedeme zpět do binární kompresované verze.
- Soubor 363163.s zkopírujeme zpět do složky s lokomotivou, dáme přepsat a můžeme jezdit!
- Na závěr - vagony se upravují podobně, pracuje se akorát s *.wag souborem. Odkazy na kabinu a zvuky u lokomotiv většinou není potřeba měnit.
|
Chcete si uklidit ve Vašich aktivitách a bezpečně je odstranit z Vašeho PC bez vyskakujících chybových hlášek? Tu je návod!
Nejdříve si stáhneme z internetu program TrainStore (download níže).
- Spustíme program Trainstore. V pravém okně, kde je zobrazen výčet aktivit si zvolíme tu, kterou chceme odstranit a stiskneme tlačítko RUN.
- Spustí se MSTS. Pokud se objeví hlášky o chybách, u všech stiskneme tlačitko pro pokračování ve startu MSTS.
- Po načtení úvodní nabídky simulátor zavřeme a vrátíme se tak do Windows.
- -> Trainstore z MSTS odstranil ostatní aktivity. Nyní je k dispozici pouze vybraná aktivita se všemi soubory, které potřebuje.
- Vlezeme do adresáře s MSTS, zvolíme podsložku ROUTES a vybere me trať na kterou byla aktivita udělána.
- Ve složce trati si budeme všímat složek Activities (jednotlivé aktivty), Paths (nadefinované cesty vlaků), Services (soupravy vlaků s přidělenou Paths) a Traffic (provoz ostatních vlaků v aktivitě)
- Do každé z těchto složek si vlezeme a vymažeme z nich všechny soubory.
- Pokud budeme chtít odstranit ještě všechny samostatně definované soupravy, vlezeme si do hl. adresáře s MSTS, dáme TRAINS->CONSISTS a z této složky opět vše vymažeme.
- Spustíme opět Trainstore a v horní liště vybereme Tools->Unstore Everything! a program zase vše vrátí zpět do MSTS
|