... aneb časopis studujících
Reportáž z výstavy Natura VIVA 2005

Ve dnech od 27.5. do 4.6. 2005 proběhla na výstavišti Lysá nad Labem mezinárodní výstava myslivosti, rybářství a včelařství pod názvem NATURA VIVA 2005.

Jednalo se o jednu z nejvýznamnějších středoevropských přehlídek loveckých trofejí s prezentací zajímavých rybářských a včelařských organizací. Cílem této výstavy bylo představit bohatou činnost českých a moravských myslivců, rybářů a včelařů a také ji porovnat s prezentacemi z Polska, Bulharska, Lotyšska, Ruska a dalších zemí. Výstava začala v 9:00 hodin průvodem mažoretek, v čele průvodu byly seřazeni kynologové, sokolníci či představitelé, zástupci a členové různých organizací. V čestném kočáře jel pak předseda ČMMJ a zástupce CIC. V 10:00 hodin pak na podium výstaviště vystoupil zástupce hejtmana Středočeského kraje a po něm předsedové českého svazu zahrádkářství, rybářství, včelařství a myslivců. Výstavu otevřel oficiálně ministr zemědělství.

Už v 9:00 hodin, po otevření výstaviště, se naplnily haly. Mnoho myslivců samozřejmě spěchalo nejdříve do haly trofejí, kde bylo vystaveno 28 druhů zvěře. Mezi nejvíce vystavované druhy patřili srnci. Celkem bylo na reprezentační expozici vystaveno přes 3000 trofejí - zlaté a stříbrné trofeje z posledních pěti let. O své samozřejmě nepřišli ani milovníci rybářství, včelařství a zahradnictví, protože se zde i pro ně se nacházeli různé stánky s potřebami, pomůckami či obyčejnými radami typu jaký prut koupit, kdy co zasadit nebo jak dosáhnout výborného medu. Atmosféru výstavy doplňovaly jednotlivé venkovní programy jako např. vábení zvěře, módní přehlídka a soutěže. Občerstveni jste si mohli zakoupit skoro všude a věřte, že bylo z čeho vybírat!

Tato výstava se letošní rok (dle mého mínění) velmi vyznamenala dobrou úrovní a doufám, že i po příští roky tomu tak nadále bude. Věřím však tomu, že kdo měl možnost tuto výstavu navštívit, určitě mu přinesla plno cenných zdrojů poučení a inspirace.

Publikováno: 2.6.2005 v rubrice ReportĂĄĹže - ReportĂĄĹže