... aneb časopis studujících
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth - Dobro

Obrana Středozemě
Aneb Pán Prstenů: Bitva o Středozem - kampaň za Dobro


Jistě si říkáte, co je to za nadpis? Odpověď je jednoduchá - v hlavě našeho šéfredaktora se zrodil nápad: napsat kromě recenze na Bitvu o Středozem také recenzi na samotné kampaně. Ihned, jakmile mi to řekl, mi bylo jasné, že to nebude jen tak lehký úkol, přesto se ho pokusím splnit. Takže: „Hurá na Mordor“…

Kampaň začínáte v Morii. Jistě všichni z vás vědí, co se zde ve filmu stalo. Není tedy důležité Vám to popisovat. Řeknu pouze, že finální souboj Balroga a Gandalfa bude možná trošku tužší (alespoň pro některé), ovšem dokončit lze – jediné, co musíte udělat, je mít Gandalfa alespoň na druhé úrovni, aby měl lepší kouzla.

obrázek z článku

Nyní se budeme věnovat hrdinům a jejich schopnostem. Maximální úrovní každého hrdiny je 10. level. Během této doby získá hrdina několik nových schopností (tedy kromě Hobitů). Kromě útočných kouzel jsou to i kouzla podpůrná. Například Legolas může dodat zkušenosti všem střelcům v okolí. Podobně i Theodén. Dále zde má Aragorn schopnost léčit přátelské hrdiny v okolí a má také možnost zakřičet „Elendil“. Při těchto slovech se nepřátelské jednotky v okolí dají na útěk. Podobnou schopnost má i Boromir se svým gondorským rohem. Společně s bratrem Faramirem potom mají i schopnost „Kapitán Gondoru“, která přidává zkušenosti vojákům v okolí.

obrázek z článku

Další mise, kterou jistě znáte z filmu, je obrana Helmova Žlebu. Na začátku máte 10 minut na to, aby jste rozmístili vojáky, dodělali vojáky a postavily budovy. Poté už nezbývá, než čekat na zvuk rohu. Během čekání na útok ovšem, stejně jako ve filmu, přijde na pomoc pár oddílů Elfských lučištníků, které potom budete moci stavět ve svých lučištnických školách. Poté už pouze vyčkejte příchodu skřetů. Ti přijdou ve čtyřech vlnách, přičemž poslední dvě s sebou budou mít i Minu. Útočit budou na stejné místo jako ve filmu, tedy na to místo, kde protéká potůček pod hradbami. Podaří-li se vám udržet od těla všechny žebříky (není to složité za použití zápalných šípů), budete v pohodě. Jakmile přijedou Rohirové (nebo i dříve), můžete zahájit útok na základny, které si skřeti postavili. Zničením poslední nepřátelské budovy a jednotky mise končí.

obrázek z článku

Nyní se trochu blíže podíváme na jednotky Gondoru a Rohanu. Někdo mi říkal, že jich je málo, že není výběr. Ovšem copak v Pánovi Prstenů bylo několik druhů jezdců, pěšáků, kopiníků? Ne-e! Jak již bylo zmíněno v hlavní recenzi, hra je podle filmového zpracování, takže nehledejte žádné novinky. Každá strana (Gondor a Rohan) mají jezdce a střelce. Ovšem různého druhu. Rohirové, jakožto Páni koní, mají kromě klasických jezdců i lukostřelce na koních. Ti střílejí i za jízdy, jsou tedy výhodnou jednotkou. Navíc každý jezdec na koni (respektive každý oddíl) je schopen vyřídit skřeta pouhým průjezdem. Dále Rohan nabízí klasické lučištníky a sedláky (tyto dvě jednotky je možno spojit dohromady). Gondor nabízí obyčejné jezdce a lučištníky. Ovšem zde je to s lučištníky trochu složitější - buďto to jsou klasičtí vojáci, nebo Hraničáři, kteří se mohou schovat v lese. Dále si zde můžete nechat naverbovat Gondorské strážce - jednotky s velikým štítem a velkým útokem (Poznámka šéfredaktora: Něco jako Římští pretoriáni). Jednotky opět můžete libovolně kombinovat.

obrázek z článku

Poslední Misí, kterou vám popíšu (ne však poslední ve hře), je bitva o Minas Tirith. Od této bitvy jsem očekával opravdu výkon. Ono taky proč ne? Ve filmu byla povedená. Ze začátku jsem opravdu velkou armádu neměl, ovšem v zápětí přišel Faramir se svými vojáky a hned bylo veseleji. Na obrazovce navíc běželo odpočítávání příchodu Rohirů. Těsně před bitvou se setmělo. A je to tu. První nápor skřetů. Moji lučištníci s ohnivými šípy odrážejí jeden útok za druhým. Dokonce si poradili i s obléhacími věžemi (ohnivé šípy jsou hold ohnivé šípy :-) ). Ovšem co nevidím – Beranidlo! Nemyslím to klasické, ale to, které bylo ve filmu - Grond. Ihned jsem povolal Rohiry (kouzlem, jelikož Theodén byl ještě na cestě). Ovšem efekt téměř žádný. Grond se dostal až k bráně a to mi opravdu teklo do bot. Naštěstí lukostřelci s pomocí Gandalfa a Faramira beranidlo zničili, než bylo pozdě. Bránu jsem měl ale pocuchanou opravdu pěkně. Jelikož ale další útoky šly přímo na ni, nebyl problém seskupit střelectvo a zabíjet. Tím mě mise opravdu zklamala. Taktika žádná. Ke konci se ještě přiřítil Aragorn, Gimli, Legolas a Nemrtví. Ovšem na ně nezbyli téměř žádní skřeti. Žádný velký finální útok, kde by nemrtví měli práci. Bitva probíhala pěkně - musel jsem se ohánět, ale ke konci to uvadalo.

obrázek z článku

Na závěr už jenom něco o kouzlech. Na výběr máte z 12 kouzel, přičemž se k dalším musíte propracovat. Pro příklad je to: uzdravování, Elfí les, Vyvolání (Rohirů, Entů, Orlů a Elfů) a podpora pro Gandalfa a Aragorna.

Tímto bych se s vámi rozloučil a popřál hodně štěstí při obraně Středozemě.



Publikováno: 24.6.2005 v rubrice PC hry - Recenze
Diskuze: 2 příspěvky
Autor: Martin Svoboda (Redaktor)
Náhled pro tisk



čara ploĹĄiiiiiiiiiiiiim (tomĂĄĹĄ)
čaračara Re: ploĹĄiiiiiiiiiiiiim (wizaard (Ĺ ĂŠfredaktor))

Vložit do fóra:
Vaše Jméno:
Vaše E-mailová adresa:
Předmět
Optimalizováno pro MS IE 6.0, Mozillu, FireFox a Operu
© Copyright 2004-2020 funous
Závazné právní podmínky
Gimpl
Portál Gymnázia Dobruška
Portál Odborného Učiliště 17. listopadu 1212
ŽVAV - ikona
XHTML - ikona
CSS - ikona
RSS - ikona
MySQL - ikona
PHP - ikona