Emblém má kořeny ve válečném pomalování stíhacího letounu nejlepšího italského pilota z 1. světové války jménem Francesco Baracca. Ferrari se s ním potkal v roce 1923, po absolvování svého prvního závodu. Ferrari byl dotázán hrabětem Baraccou, otcem slavného letce, jestli by nechtěl používat znak jeho zemřelého syna na svém závodním voze pro štěstí. Na původním emblému byl černý kůň na bílém pozadí, které Ferrari změnil na kanárkově žluté, jako poctu městu, kde se narodil - Modeně.

Francesco Baracca Francesco Baracca1. verze emblému 1. Verze emblému

 1. verze byla používána v roce 1929 ve firemních publikacích, na hlavičkách oficiálních papírů a razítkách. Na automobilech však stále přetrvával znak Alfy-Romeo - zelený trojlístek v bílém trojúhelníku. V roce 1932 se koník dostává i na automoblily při 24-hodinovém závodu ve Spa. Potom se znak objevil na všech vozech Ferrariho závodní stáje, která však byla neustále součástí Alfy-Romeo, ale její šéf byl Enzo Ferrari.


1. verze znaku na chladiči1.verze znaku na chladiči24h Spa 9.7.-10.7.1932 24h Spa 9.7.-10.7.1932

 První Ferrari, které se honosilo kovovým koníkem na chladiči byl typ 125. Tento znak zůstal nezměněn do roku 1950.
 V roce 1952 Enzo Ferrari vrátil na boky závodních vozů znak ze svých bývalých závodních speciálů, který doznal určitých změn. Vše proto, aby se firemní vozy odlišily od vozů zákazníků, kteří se se svýmy Ferrari také objevovali na soutěžích. Tento symbol nebyl již prakticky nikdy výrazně změněn.


Modernizace z roku 1952Modernizace (1952)Znak na masce Znak na masce

 V roce 1959 se znak Ferrari objevil na masce chladiče. Tento 3mm tlustý o výstřižek z chromované oceli se dočkal verze, která byla ručně dělaná a dodávala se na exkluzivní modely Ferrari a modely určené pro výstavy a prezentace. V roce 1962 byl koník vyráběn v trojrozměrném provedení, avšak pouze rok, protože bylo stylisticky a proporciálně nepoužitelné. V roce 1964 se objevil znak. Plochý kůň vyrobený ze zrcadlově vyleštěného hliníku. V roce 1984 byl předělán pro modely Mondial, 328 GTB (GTS). Pro modely Testarossa a 348 byl vyveden v černém odstínu.

Verze z chladiče 1952 Verze z chladiče (1952)Speciální verze (1962) Speciální verze (1962)3D verze (1962-1963) 3D verze (1962-1963)
1964 do modelu BB 1964 do modelu BBZměněná verze (1964) Změnená verze (1964)Černá verze Černá verze

  Trojrozměrný emblém se však objevoje v roce 1988 na zadní části vozů typu Mondial, protože zadní části Ferrari se doposud nevěnovala pozornost. V roce 1982 nahrazuje u některých typů i přední plochou verzi.


 V letech 1953 až 1964 se na některých modelech objevuje společná značka, kombinující emblémy Ferrari a Fariny (dvorní designér Ferrari). Po přejmenování firmy na Pininfarina se logo decentně změnilo. Od roku 1964 se tak značovali vozy s karoserií typu 2+2.

První verze společného loga Společné logoDruhá verze společného loga Druhá verze

 Dnes se stále používá původní koník na žlutém pozadí ve dvou verzích - pro sériové vozy a pro závodní speciály. Emlbémy se používají na všech grafických výtvorech, projektech, oficiálních papírech, razítkách, oblečení zaměstnaců, propagačních materiálech pro fanoušky...


Sériové vozy Sériové vozyZávodní speciály Závodní speciály