Emblém má kořeny ve válečném pomalování stíhacího letounu
nejlepšího italského pilota z 1. světové války jménem Francesco
Baracca. Ferrari se s ním potkal v roce 1923, po absolvování svého prvního závodu.
Ferrari byl dotázán hrabětem Baraccou, otcem slavného letce,
jestli by nechtěl používat znak jeho zemřelého syna na svém závodním voze pro štěstí. Na původním emblému byl černý kůň na bílém pozadí, které
Ferrari změnil na kanárkově žluté, jako poctu městu, kde se narodil - Modeně.
Francesco
Baracca 1.
Verze emblému
1. verze byla používána v roce
1929 ve firemních publikacích, na hlavičkách oficiálních papírů a razítkách. Na automobilech však stále přetrvával znak Alfy-Romeo - zelený trojlístek
v bílém trojúhelníku. V roce 1932 se koník dostává i na automoblily při
24-hodinovém závodu ve Spa. Potom se znak objevil na všech vozech
Ferrariho závodní stáje, která však byla neustále součástí Alfy-Romeo, ale její šéf
byl Enzo Ferrari.
1.verze znaku na chladiči 24h
Spa 9.7.-10.7.1932
První Ferrari, které se honosilo kovovým koníkem na
chladiči byl typ 125. Tento znak zůstal nezměněn do roku 1950.
V roce 1952 Enzo Ferrari vrátil na boky závodních vozů znak
ze svých bývalých závodních speciálů, který doznal určitých změn. Vše proto, aby se firemní vozy
odlišily od vozů zákazníků, kteří se se svýmy Ferrari také objevovali na soutěžích.
Tento symbol nebyl již prakticky nikdy výrazně změněn.
Modernizace (1952) Znak
na masce
V roce 1959 se znak Ferrari objevil
na masce chladiče. Tento 3mm tlustý o výstřižek z chromované
oceli se dočkal verze, která byla ručně dělaná a dodávala se na exkluzivní
modely Ferrari a modely určené pro výstavy a prezentace. V roce 1962
byl koník vyráběn v trojrozměrném provedení, avšak pouze rok, protože bylo stylisticky a proporciálně nepoužitelné.
V roce 1964 se objevil znak. Plochý kůň vyrobený ze zrcadlově vyleštěného
hliníku. V roce 1984 byl předělán pro modely
Mondial, 328 GTB (GTS). Pro modely Testarossa a 348 byl vyveden v černém odstínu.
Verze
z chladiče (1952) Speciální
verze (1962) 3D
verze (1962-1963)
1964
do modelu BB Změnená
verze (1964) Černá
verze
Trojrozměrný emblém se však objevoje v roce 1988 na zadní části vozů typu Mondial, protože
zadní části Ferrari se doposud nevěnovala pozornost. V roce 1982 nahrazuje u některých typů i přední plochou verzi.
V letech 1953 až 1964 se na některých
modelech objevuje společná značka, kombinující emblémy Ferrari a Fariny (dvorní
designér Ferrari). Po přejmenování firmy na Pininfarina se logo decentně změnilo. Od roku 1964 se tak značovali vozy s karoserií typu 2+2.
Společné logo Druhá
verze
Dnes se stále používá původní koník na žlutém pozadí ve dvou verzích - pro
sériové vozy a pro závodní speciály. Emlbémy se používají na všech grafických
výtvorech, projektech, oficiálních papírech, razítkách, oblečení zaměstnaců,
propagačních materiálech pro fanoušky...
Sériové
vozy Závodní
speciály